۰

نماینده تهران: فروش اینترنتی دارو خطرناک است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸
نماینده تهران: فروش اینترنتی دارو خطرناک است
نماینده تهران: فروش اینترنتی دارو خطرناک است

آی‌تی‌من- زهره الهیان نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس با بیان نشستی که با رییس سازمان غذا و دارو در مورد نارسایی‌های موجود در حوزه دارو و شیرخشک  برگزار شد، گفت: در این نشست رییس سازمان غذا و دارو و جمعی از متخصصین حوزه دارو حضور داشتند و مباحثی درمورد معضلات  دارو و دسترسی به آن و مشکلات مردم در این امر مثل شیرخشک مطرح شد.

وی گفت: در این ارتباط مشکلاتی در بودجه بخش دارو وجود دارد که بودجه اختصاص داده شده به دارو که در قانون بودجه امسال در نظر گرفته شده که متاسفانه درصد بالایی از این بودجه هنوز تخصیص نیافته است و این  امر  باعث مشکلات جدی در این امر شده که مقرر شد مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهور و وزارت بهداشت صورت بگیرد.

الهیان با بیان صدور مجوز بی‌ضابطه برای تاسیس داروخانه‌ها این صدور مجوزهای بی‌ضابطه را عاملی دانست که می‌تواند در آینده مشکلات جدی درتوزیع ودسترسی به دارو و ورود دلالها ایجاد کند.

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی‌در مورد  دسترسی مردم به دارو از طریق پلت فرم‌ها وخرید اینترنتی نیز هشدار داد و گفت: که این پلت فرم‌ها می‌تواند با دسترسی بی ضابطه به داروهای پرعارضه سلامت مردم را به صورت جدی مورد مخاطره قرار دهد که باید این امر  با نگاه تخصصی سازمان غذا و دارو که مرجع تخصصی این حوزه است بررسی شود.

الهیان گفت: دارو چیزی نیست که بخواهیم با پلت فرم‌هایی مثل اسنپ در اختیار مردم قرار داد چرا که سبب سو استفاده زیادی از دارو‌ها، از جمله داروهای سقط جنین، روان گردان و خودکشی از این طریق می‌شود و حتما اگر قرار است تسهیل در حوزه دسترسی مردم به دارو ایجاد شود باید با نظر مرجع تخصصی یعنی سازمان غذا و دارو باشد وگرنه این یک شمشیر دو لبه است که می‌تواند برای سلامت مردم خطرناک باشد.

وی با بیان تسهیل کسب و کارهای از سوی وزارت اقتصاد پرداخت و گفت: جایگاهی مثل وزارت اقتصاد که مجوزهایی را برای تسهیل کسب و کار صورت می‌دهد حتما باید دقت کند که در امر سلامت مردم به نظر تخصصی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت رجوع کند چرا که برخی از این تسهیل گری‌ها در حوزه کسب و کارهای سلامت می‌تواند مثل شمشیر دو لبه عمل کند.

الهیان تاکید کرد: به لحاظ تخصصی سلامت مردم با اپلیکیشن‌هایی که دارو را در دسترس مردم قرار می‌دهند بدون تاییدیه و مجوز سازمان‌های تخصصی مثل غذا و دارو وزارت بهداشت باید برخورد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر قانون تسهیل کسب و کار خلایی دارد باید این خلا و ابهام برطرف شود که با وزیر اقتصاد هم گفت و گویی خواهیم داشت.

بعد از این نشست الهیان طی گفت و گو با رییس سازمان برنامه وبودجه پیگیر تخصیص بودجه دارو شد که  رییس سازمان برنامه وبودجه نیز توضیحاتی در این خصوص در کمیسیون بهداشت مجلس به نمایندگان ارایه داد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۲۰۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما