۰

حساب ویژه سامسونگ روی فروش گلکسی S24

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
حساب ویژه سامسونگ روی فروش گلکسی S24
حساب ویژه سامسونگ روی فروش گلکسی S24

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه The Korea Daily، سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S24 خود فروش 35 میلیون دستگاهی را هدف‌گذاری نموده است. این رقم در مقایسه با سری گلکسی S23 رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که کمپانی کره‌ای در ژانویه سال 2024 از سری گلکسی S24 رونمایی کند. این دستگاه نخستین گوشی گلکسی مبتنی بر هوش مصنوعی کمپانی به‌شمار خواهد رفت.

برای مقایسه جالب است بدانید که گوشی‌های سری گلکسی S22 و گلکسی S21 فروش کمتر از 30 میلیون دستگاهی را تجربه کرده‌اند؛ در حالی‌که فروش سری گلکسی S23 برابر با 31 میلیون دستگاه بوده است. ظاهرا سامسونگ در اوایل وقت دیروز اعلام کرده که تعداد گوشی‌های هوشمند قابل عرضه این شرکت شامل سری گلکسی S24 در سال آینده میلادی به 253 میلیون دستگاه خواهد رسید.

یک دست‌اندرکار حوزه صنعت ادعا کرده که میزان فروش سامسونگ بسته به وضعیت بازار احتمالا اندکی افزایش یا کاهش خواهد یافت؛ اما کمپانی در هدف‌گذاری خود، دستیابی به نرخ فروش بالاتر را مد نظر قرار داده است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که میزان فروش سالیانه اپل و سامسونگ طی سال آینده میلادی در سطوحی مشابه و حدودا برابر با 250 میلیون دستگاه باشد.

در این میان حتی برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در سال 2024 از رقیب کره‌ای خود پیشی خواهد گرفت. این موضوع احتمالا یک نشانه نگران‌کننده برای سامسونگ محسوب می‌شود؛ شرکتی که برای مدت چندین سال، لقب بزرگ‌ترین برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده است.

سامسونگ به منظور رقابت با اپل به‌دنبال افزایش فروش گوشی‌های گلکسی رده بالا خود است. بر اساس یک گزارش جدید بیش از 75 درصد گوشی‌های سامسونگی فروخته شده در سراسر جهان جزو مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر کمپانی به‌شمار می‌روند. گزارش‌های منتشر شده توسط برخی تحلیل‌گران نشان می‌دهند که میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ برابر با 295 دلار است؛ در حالی‌که این رقم برای گوشی‌های اپل معادل با 988 دلار است.

بر اساس گزارش‌ها سامسونگ به منظور مقابله با این وضعیت، سال 2024 را به‌عنوان نخستین سال ضد حمله گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود تعیین نموده است. به عبارت دیگر سامسونگ قصد دارد تا در سال آینده میلادی تعداد بیش‌تری گوشی گران‌قیمت را به فروش رسانده و گوشی‌های گلکسی پیشرفته‌تری را به فهرست 10 مدل پرفروش در جهان اضافه نماید. نمودار زیر نشان‌دهنده 10 گوشی هوشمند پرفروش جهان در 6 ماهه نخست سال 2023 است:

دنیل آرائوجو، معاون ارشد سازمانی در واحد Samsung MX ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “بر اساس پیش‌بینی ما در چرخه تعویض گوشی‌های هوشمند طی سال آینده میلادی، میزان تقاضا برای مدل‌های گران‌قیمت و برتر افزایش خواهد یافت. ما شاهد رشد 2 رقمی فروش سالیانه دستگاه‌های پرچمدار خود بودیم و فروش این دستگاه‌ها از نرخ رشد بازار نیز فراتر رفت.” بعلاوه سامسونگ انتظار دارد که فروش گوشی‌های سری گلکسی Z این شرکت از مرز 10 میلیون واحد نیز فراتر برود.

بر اساس گزارش‌ها سامسونگ بر این باور است که با به‌کارگیری هوش مصنوعی بومی در گوشی‌های هوشمند خود و بهبود سیستم‌عامل می‌تواند فاصله خود با اپل را کاهش دهد. در این راستا کمپانی کره‌ای به منظور بهره‌برداری از ربات‌های هوشمند Google Bard یا ChatGPT در گوشی‌های هوشمند خود (از سری گلکسی S24 به بعد) با شرکت‌های گوگل و مایکروسافت همکاری خواهد کرد.

از سوی دیگر اپل به‌دنبال افزایش حجم فروش محصولات خود و رشد درآمد حاصل از خدمات این شرکت مانند اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس و آیکلاد درایو است.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما