۰
با تصویب قوانین جدید

مسوولیت تصادف خودروهای خودران در بریتانیا بر عهده شرکت‌های سازنده قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
مسوولیت تصادف خودروهای خودران در بریتانیا بر عهده شرکت‌های سازنده قرار می‌گیرد
مسوولیت تصادف خودروهای خودران در بریتانیا بر عهده شرکت‌های سازنده قرار می‌گیرد

آی‌تی‌من- چارلز، پادشاه بریتانیا گفت که دولت لایحه وسایل نقلیه خودکار را ارائه خواهد کرد.

چارلز در سخنرانی خود در برابر قانونگذاران گفت: وزرای من چارچوب‌های قانونی جدیدی را برای حمایت از توسعه تجاری ایمن صنایع نوظهور، مانند وسایل نقلیه خودران، معرفی خواهند کرد.

تارا فولی، رئیس عملیات بریتانیا و ایرلند در شرکت بیمه جهانی آکسا گفت: این تصمیم مزایای متعددی برای اقتصاد بریتانیا، ایمنی جاده‌ها و مشاغل سبز خواهد داشت.

شرکت‌ها نیز گفته‌اند که بریتانیا با چنین قانونی ممکن است سرمایه‌گذاری‌ها را از دست بدهد و استارت‌آپ‌ها آزمایش‌های خود را در کشورهای دیگری انجام دهند؛ مگر اینکه قوانین وعده داده شده تنظیم‌کننده فناوری خودروهای خودران قبل از انتخابات عمومی‌ بعدی که انتظار می‌رود در سال آینده میلادی برگزار شود، تصویب شود.

الکس کندال، مدیرعامل استارت‌آپ AV Wayve که حدود 260 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده است، گفت: قانون اولیه جدید برای وسایل نقلیه خودران به ما این اطمینان را می‌دهد که به سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و رشد پایگاه استعدادهای‌مان در بریتانیا ادامه دهیم.

دولت گفت این لایحه از کاربران محافظت می‌کند و ایمنی را در صنعت خودروهای خودران ارتقا می‌دهد.

کارشناسان صنعت خودران معتقدند که چارچوب‌های نظارتی ملی و ایجاد مسوولیت قانونی برای جلب پذیرش عمومی ‌وسایل نقلیه خودران و بیمه گذاران برای ارائه پوشش بسیار مهم است.

این لایحه فرآیندهایی را برای بررسی حوادث و بهبود چارچوب ایمنی و همچنین آستانه‌ای را برای خودران بودن خودروهای خودران مشخص خواهد کرد.

ماه گذشته، سازمان‌های تنظیم مقرراد در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده، به واحد خودروهای خودران جنرال موتورز دستور دادند تا وسایل نقلیه خود را از جاده‌های ایالتی خارج کند و گفتند که در مورد ایمنی این فناوری اطلاعات نادرست ارایه شده است.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما