۰

جزییات احداث قطب مرکز داده فولادشهر اصفهان تشریح شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴
جزییات احداث قطب مرکز داده فولادشهر اصفهان تشریح شد
جزییات احداث قطب مرکز داده فولادشهر اصفهان تشریح شد

آی‌تی‌من- علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کنفرانس با اشاره به اهداف برگزاری آن در اصفهان، گفت: یکی از اهداف این کنفرانس اجرای پروژه‌های ملی و جذب سرمایه گذاری برای زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال و قطب مرکز داده در این استان است.

وی از دیگر اهداف این کنفرانس را توسعه اقتصاد دیجیتال و نفوذ فناوری در صنایع اعلام کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه ۱۱ درصد در حوزه ارتباطات به عنوان هسته اقتصاد دیجیتال دیده شده که حدود ۵ درصد برای بهره وری و از این میزان ۲ و نیم درصد از طریق هوشمند سازی است و در نهایت سهم اقتصاد دیجیتال در پایان این برنامه باید ۱۵ درصد اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ترافیک کشور در ۵ منطقه باید توزیع شود که قطب داده اصفهان وظیفه توزیع ترافیک داده منطقه مرکزی ایران را عهده دار می‌شود و در حوزه بین الملل نیز ترانزیت ترافیک جنوب به شمال و شرق به غرب می‌تواند از این منطقه عبور کند.

وی با اشاره به اقدامات مسوولان استانی برای رفع موانع انجام پروژه‌های ملی، افزود: بر اساس برنامه توسعه هفتم تا پایان این برنامه باید ۲۰ میلیون نقطه تماس به شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها وصل شود که باید موانع اجرای این پروژه در استان اصفهان مرتفع شده و کسب و کارهای بسیاری در این حوزه شکل بگیرد که باعث اشتغال و کارآفرینی بسیاری در این حوزه می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات رفع مشکل برق را یکی دیگر از اقدامات مورد نیاز در استان اصفهان دانست و اظهار امیدواری کرد که با ایجاد یک زیست بوم کامل اقتصاد دیجیتال در این منطقه از رکود خارج شویم.

وی با تاکید به اینکه هیچ فاصله ای بین بخش خصوصی و دولت در این حوزه نیست، اعلام آمادگی کرد که اگر بخش خصوصی نظراتی غیر از نظرات وزارت ارتباطات دارد با راه حل آن را بیان کند و اینجانب نیز به عنوان نماینده وزیر ارتباطات در امور استان اصفهان به صورت ماهانه در این شهر حضور دارم و این پروژه را پیگیری می‌کنم.

مهران زینلیان معاون عمرانی استاندار اصفهان نیز در این کنفرانس با به برخی از پروژه‌های آزمایشی در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: پروژه آزمایشی آبیاری هوشمند توسط اینترنت اشیا و شهر هوشمند در حال انجام است که البته در ابتدای راه هستیم ولی این ادبیات در مدیران استانی جا افتاده است.

معاون استاندار اصفهان با استقبال از انجام پروژه قطب داده در این استان اعلام کرد: ما فرش قرمز برای سرمایه گذاران و فعالان این حوزه در اصفهان پهن می‌کنیم و برای رفع موانع و مشکلات حمایت کامل از آنها می‌کنیم.

در جریان در پنل تخصصی این کنفرانس نیز که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، سرپرست پارک فاوا، مدیرعامل پست بانک و معاون شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برگزار شد، جزییات حمایت‌های احداث قطب مرکز داده فولادشهر تشریح شد.

علی اکبر قنبرپور سرپرست پارک فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، با اشاره به اینکه قطب مرکز داده فولادشهر، شعبه‌ای از پارک فناوری اطلاعات محسوب می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده یک زیست بوم در این منطقه مانند آنچه که در منطقه ویژه اقتصادی پیام تجربه شده، شکل می‌گیرد که قطب اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

وی با اشاره به امکانات و شرایط مرکز قطب داده فولاد شهر افزود: در این منطقه ۳۰ هزار مترمربع بنای ساخته شده وجود دارد و در کنار آن امکانات آموزشی و اقامتی مناسبی دیده شده است.

قنپرپور تصریح کرد: از ۱۰۵ هکتار مساحت این منطقه ۱۴ هکتار آن تقسیم و آماده شده و می‌تواند فعال شود.

میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این نشست از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری برای توسعه کسب و کارها در این منطقه خبر داد و تسهیل در دریافت وام را از دیگر برنامه‌های حمایتی برای کسب وکارهای مستقر در این منطقه عنوان کرد.

همچنین بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران گفت: در پست بانک بخشی از تامین اعتبارات برای پرداخت تسهیلات از منابع داخلی بانک تخصیص پیدا می‌کند.

وی بخش دیگری از تامین تسهیلات را قرارداد با صندوق‌های حمایت کننده همچون صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و افزود: در این موارد پست بانک به عنوان عامل این صندوق‌ها عمل می‌کند و به فعالان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس قراردادها، تسهیلات پرداخت می‌کند.

محمدرضا نوحی، معاون شرکت برق منطقه‌ای اصفهان نیز با اعلام آمادگی برای کمک در احداث قطب مرکز داده فولادشهر اصفهان گفت: در فاز نخست ۵ مگاوات برق برای قطب مرکز داده فولاد شهر آماده واگذاری است و در فازهای بعدی نیز ۱۵ مگاوات برق مورد نیاز این منطقه تامین می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۱۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين