۰

اعتراض کارمندان به استاندارد دوگانه گوگل درباره جنگ غزه

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
اعتراض کارمندان به استاندارد دوگانه گوگل درباره جنگ غزه
اعتراض کارمندان به استاندارد دوگانه گوگل درباره جنگ غزه

آی‌تی‌من- این نامه «نفرت، سواستفاده و انتقام» علیه کارمندان مسلمان، عرب و فلسطینی در محل کار وجود دارد را محکوم می‌کند.

کارمندانی که این نامه را نوشته‌اند به دلیل ترس از انتقال، نام خود را فاش نکرده‌اند و از ساندار پیچای مدیرارشد اجرایی گوگل، توماس کوریا مدیر ارشد گوگل کلاود و دیگر رهبران ارشد خواسته‌اند به طور عمومی‌نسل کشی موجود را با شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

علاوه برآن ، این کارمندان از شرکت خواسته‌اند پروژه Nimbus را لغو کند که یک توافق ۱.۲ میلیارد دلاری برای تأمین هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های پیشرفته برای ارتش رژیم صهیونیستی است.

در بخشی از نامه آمده است: ما کارمندان مسلمان، فلسطینی و عرب گوگل در کنار همکاران یهودی ضدصهیونیستی خود نمی‌توانیم در مقابله با نفرت، سواستفاده و انتقامی‌که در محل کار با آن روبرو می‌شویم، ساکت بمانیم.
 
این نامه نمونه‌های خاصی از رفتارهای نامناسب در محل کاررا ذکر کرده است. این موارد شامل عده‌ای از کارمندان گوگل است که فلسطینی‌ها را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند، به پیامبر اسلام تهمت می‌زنند و به طور علنی در پلتفرم‌های کاری و رسمی‌گوگل فلسطینی‌ها را حیوان می‌نامند. این گروه معتقدند رهبران شرکت بیکار ایستاده‌اند. به گفته آنها مدیران گوگل کارمندان را برای ابراز همدردی با ساکنان غزه بیمار نامیده‌اند.

کارمندان مدعی هستند مدیران گوگل به طور علنی از کارمندان عرب و مسلمان شرکت درباره حمایتشان از حماس پرسده‌اند. در بخشی از نامه آمده است: حتی تلاش‌های هماهنگی برای رصد کردن زندگی عمومی‌کارمندان حامی‌فلسطین و گزارش آنها به گوگل و نیروهای پلیس با عنوان حمایت از تروریسم انجام شده است.

یکی دیگر از نمونه‌های ذکر شده در این نامه آن است که «درخواست‌های صمیمانه» برای اهدای کمک به یک مؤسسه خیریه برای شهروندان غزه با اظهارنظرهای متعدد در مورد غیرانسانی بودن ساکنان آن به عنوان «حیوان»، بی‌توجهی به وضعیت اسفناک مردم این منطقه و درخواست از کارمندان گوگل برای تحریم امدادرسانی به غیرنظامیان با این توجیه است که از مدارس فلسطینی و بیمارستان‌ها برای «تروریسم» استفاده می‌شدند.

همچنین این نامه مدیران گوگل را به سواستفاده از رده شأن برای پرسیدن سوالات، گزارش دادن و تلاش برای اخراج کارمندان عرب، مسلمان و فلسطینی کرده‌اند که با مردم این منطقه ابراز همدردی کرده بودند.

سرمد گیلانی یکی از مدیران نرم افزار گوگل و یکی از نویسندگان نامه در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز می‌گوید: باید بسیار بسیار مراقب بود چون هر نوع انتقاد از رژیم صهیونیستی ممکن است به یهود ستیزی تعبیر شود.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۱۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين