۰
ظرف یک دهه آینده

هوش مصنوعی هفته کاری میلیون‌ها کارگر را چهار روزه می‌‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹
هوش مصنوعی هفته کاری میلیون‌ها کارگر را چهار روزه می‌‌کند
هوش مصنوعی هفته کاری میلیون‌ها کارگر را چهار روزه می‌‌کند

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش شرکت مشاوره آتونومی (Autonomy)، استفاده از هوش مصنوعی در محیط کار و افزایش بهره‌وری ایجاد شده می‌تواند تا سال 2033 ساعت کاری نزدیک به 9 میلیون کارگر را بدون کاهش حقوق و دستمزد، به میزان یک پنجم کاهش دهد. این یعنی که که حدود 28 درصد از نیروی کار در بریتانیا می‌توانند فقط چهار روز در هفته کار کنند، در حالی که تقریباً 30 میلیون کارگر می‌توانند بدون کاهش دستمزد ساعات کاری خود را 10 درصد کاهش دهند.

بنا به گزارش تلگراف، آتونومی داده‌های جمعیت را حاصل از سرشماری بریتانیا و نظرسنجی سالانه جمعیت اسکاتلند با استفاده از پیش‌بینی‌های اشتغال توسط وزارت آموزش، مؤسسه تحقیقات اشتغال وارویک و تحلیلگر کمبریج اکونومتریکس تجزیه و تحلیل کرده است.

یافته‌های آتونومی همچنین مطابق با تحقیقات بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی در ده سال آینده هر سال بهره‌وری را در بریتانیا 1.5 درصد افزایش خواهد داد.

بر اساس این تحلیل، تا سال 2033، از هر 10 کارگر، 9 نفر به لطف هوش مصنوعی می‌توانند 10 درصد زمان کمتری را در هفته کار کنند. 28 درصد نیز می‌توانند فقط 4 روز در هفته کار کنند. این میزان برای کارگران مستقر در لندن به 33 درصد افزایش می‌یابد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۲۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما