۰

آیفون ۱۶ از گرافن برای کاهش دما استفاده می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹
آیفون ۱۶ از گرافن برای کاهش دما استفاده می‌کند
آیفون ۱۶ از گرافن برای کاهش دما استفاده می‌کند

آی‌تی‌من- اواخر تابستان، کمپانی اپل با برگزاری مراسم Wonderlust از سری آیفون ۱۵ به‌همراه ساعت هوشمند اپل واچ اولترای نسل دوم و اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد که مورد استقبال میلیون‌ کاربر در سراسر دنیا قرار گرفت. باوجوداین، مدت‌زمان زیادی نگذشت که شکایات از افزایش دمای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس شروع شد و کاربران مدعی شدند تنها با چند دقیقه فیلم‌برداری یا جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی دمای داخلی دستگاه به‌شکل غیرقابل‌تصوری افزایش می‌یابد و تقربا استفاده از آن با دستان برهنه غیرممکن می‌شود.

براین‌اساس، تعداد زیادی از افشاگران و منتقدان در شبکه اجتماعی توییتر X اظهار کردند تراشه A17 Pro با معماری پردازشی ۳ نانومتری به‌دلیل افزایش قدرت دستگاه باعث افزایش دمای داخلی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌شود؛ اما اپل با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد مشکل نرم‌افزاری بوده و با انتشار آپدیت نرم‌افزاری iOS 17 این موضوع برطرف می‌کند.

باوجوداین، به‌روزرسانی‌های iOS 17.0.3 و iOS 17.1 نتوانستند به پایداری دمای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس کمکی بکنند؛ بنابراین، اکنون نگاه به انتشار نسخه عمومی iOS 17.2 است تا مشکل برطرف شود.

آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری نشان می‌دهد غول فناوری ساکن کوپرتینو برای جلوگری از مشکلات پیش‌آمده برای سری آیفون ۱۶ قصد دارد از سیستم حرارتی گرافن برای کنترل دما استفاده کند؛ یک افشاگر توییتری با انتشار پستی مدعی شد این کمپانی بزرگ آمریکایی روند تحقیق‌وتوسعه را آغاز کرده تا اجازه ندهد چنین مشکلی یک بار دیگر تکرار شود.

ازسوی‌دیگر افشاگر گفت اپل به انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری برای کاهش دما ادامه می‌دهد تا زمانی‌که به نقطه امن برسد و حتی ممکن است چاره در کاهش قدرت تراشه A17 Pro ببیند.

طی سال‌های اخیر، تعدادی از بزرگان تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مانند گوگل از سیستم حرارتی گرافن برای ساخت دستگاه‌های پرچمدار استفاده کردند؛ برای‌مثال، پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از چنین سیستمی بهره‌مند هستند، اما به‌دلیل تولید گرمای بیش‌ازاندازه تراشه سیلیکونی تنسور G3 این سیستم خنک‌کننده توانایی پایدار نگه داشتن پرچمداران گوگل را ندارد.

 همچنین، شایعات دیگری هستند که بیان می‌کنند کوپرتینویی‌ها برای آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از پوسته‌ای فلزی در اطراف باتری استفاده می‌کنند که کمکی برای سیستم حرارتی گرافن خواهد بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۲۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما