۰
تهدید کارمندان OpenAI

«آلتمن» برنگردد، همگی استعفا می‌کنیم!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
«آلتمن» برنگردد، همگی استعفا می‌کنیم!
«آلتمن» برنگردد، همگی استعفا می‌کنیم!

آی‌تی‌من- هرج و مرج در مشهورترین شرکت توسعه هوش مصنوعی از صبح روز دوشنبه شکل دیگری به خود گرفته است، چرا که اغلب کارکنان این شرکت تهدید کرده‌اند که اگر هیات مدیره استعفا ندهند و مدیر عامل سابق، سم آلتمن و رئیس سابق هیات مدیره، گرگ براکمن را به سمت خود بازنگردانند، از کار کناره‌گیری می‌کنند.

به گفته پایگاه خبری وایرد(Wired)، تاکنون بیش از ۷۰۰ کارمند این شرکت از جمله چندین مدیر، این نامه را امضا کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تا بعد از ظهر دوشنبه، تعداد امضاکنندگان به بیش از ۷۰۰ نفر افزایش یافته است. این در حالی است که OpenAI کلا ۷۷۰ کارمند دارد.

چند تن از کارکنان این شرکت از جمله میرا موراتی مدیر فنی آن (که به مدت کمتر از دو روز به طور موقت مدیرعاملی این شرکت را بر عهده داشت)، اوایل روز دوشنبه در X نوشتند که OpenAI بدون افرادش چیزی نیست.

اکنون با وجود این نامه و صدها امضای پای آن، اگر آلتمن و براکمن به OpenAI بازنگردند، کارمندان آن ممکن است در نهایت به مایکروسافت بپیوندند.

کارکنان OpenAI در نامه‌ خود، هیات مدیره را به اقدام علیه منافع شرکت متهم کرده‌اند.

در این نامه آمده است: اقدامات شما آشکار کرده است که شما قادر به نظارت بر OpenAI نیستید. ما نمی‌توانیم برای افرادی که فاقد صلاحیت، قضاوت [درست] و مراقبت از ماموریت و کارمندان ما هستند، کار کنیم. ما امضاکنندگان زیر [این نامه] ممکن است تصمیم بگیریم از OpenAI  استعفا دهیم و به زیرمجموعه مایکروسافت که به تازگی اعلام شده توسط سام آلتمن و گرگ براکمن اداره خواهد شد، بپیوندیم. مایکروسافت به ما اطمینان داده است که در صورت انتخاب برای پیوستن [به آن]، موقعیت‌هایی برای همه کارکنان OpenAI در این شرکت جدید وجود دارد. ما به زودی این گام را برخواهیم داشت، مگر اینکه همه اعضای فعلی هیات مدیره استعفا دهند و هیات مدیره دو مدیر مستقل جدید مانند برت تیلور و ویل هرد را منصوب کند و سم آلتمن و گرگ براکمن را دوباره به سمت‌های خود بازگرداند.

ایلیا ساتسکور، یکی از اعضای هیات مدیره OpenAI و دانشمند ارشد این شرکت، ظاهراً شخصی بوده که این کودتا علیه آلتمن را هماهنگ کرده است. با این حال، وی اکنون از نقش خود در اقدام هیات مدیره ابراز پشیمانی کرده و متعهد شده است که هر کاری از دستش بربیاید، برای اتحاد مجدد شرکت انجام می‌دهد. جالب اینجاست که ساتسکور خودش یکی از صدها امضاکننده این نامه است.

نوشتن این نامه خطاب به هیات مدیره، آخرین رخداد در مجموعه رویدادهایی است که از بعد از ظهر جمعه، زمانی که هیات مدیره OpenAI سم آلتمن را اخراج کرد، آغاز شده است. هیات مدیره پس از اعلام اخراج سم آلتمن ادعا کرد که او به طور مداوم در ارتباطات خود با هیات مدیره صادق نبوده و اطمینان به او سلب شده است. به این ترتیب، هیات مدیره احساس کرد که دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.

بلافاصله پس از این اعلامیه، گرگ براکمن رئیس هیات مدیره که در جلسه و تصمیم مبنی بر اخراج آلتمن حضور نداشت، در ایمیلی به کارکنان OpenAI نوشت که بر اساس اخبار امروز، از سمت ریاست استعفا می‌دهد.

برد لایت‌کپ، مدیر عملیاتی OpenAI بعداً در یک یادداشت داخلی فاش شده، گفت: آلتمن به دلیل «قطع ارتباطات [با هیات مدیره] اخراج شده است، نه تخلف یا هر چیز مرتبط با اقدامات مالی، تجاری، ایمنی، یا امنیت/حریم خصوصی ما».

آلتمن و براکمن در روزهای شنبه و یکشنبه با هیات مدیره OpenAI در تلاش برای بازگشت به سمت‌های خود بحث و گفت‌وگو کردند، اما به سرانجام مطلوب آنها نرسید و نتیجه‌بخش نبود.

سپس در حالی که همان روز جمعه پس از اعلام خبر اخراج آلتمن اعلام شد که میرا موراتی، مدیر فنی این شرکت به طور موقت عهده‌دار سمت مدیرعاملی خواهد بود، دیروز فاش شد که هیات مدیره پس از تنها دو روز می‌خواهد امت شیر(Emmett Shear)  مدیرعامل سابق توییچ را به عنوان مدیرعامل موقت OpenAI استخدام و معرفی کند.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۲۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين