۰

ابرشهر فناورانه چین با زیرساخت ۳۰ میلیارد دلاری

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
ابرشهر فناورانه چین با زیرساخت ۳۰ میلیارد دلاری
ابرشهر فناورانه چین با زیرساخت ۳۰ میلیارد دلاری

آی‌تی‌من- بر اساس جزئیات این طرح که در وب سایت دولت شانگهای منتشر شده است، این شهر پوشش خدمات تلفن همراه ۵ G را گسترش و ارتقا خواهد داد و زیرساخت‌های پیشرفته برای قدرت محاسباتی، داده‌های بزرگ و نوآوری‌های فناوری و همچنین شبکه شهر هوشمند از کنترل ترافیک تا مراکز درمانی ایجاد می‌کند.

به منظور جذب سرمایه برای تامین مالی حدود ۲۲۰ میلیارد یوانی (۳۰ میلیارد دلار)، مقامات محلی فرصت‌های سرمایه گذاری را به بخش خصوصی ارائه خواهند کرد و این طرح شامل حدود ۱۰۰ طرح می‌شود که باید حدود ۱۲۰ میلیارد یوان برای آن جذب شود.

همچنین انتظار می‌رود دور جدید وام‌های زیرساختی جدید با نرخ سود ترجیحی تا پایان سال اعطا شود.

این دومین برنامه سه ساله متوالی شانگ‌های برای تقویت زیرساخت‌های فناوری پیشرفته است. طبق آمار رسمی، برنامه‌ای که در ژوئن ۲۰۲۰ آغاز شد، در مجموع ۲۵۲٫۲ میلیارد یوان سرمایه‌گذاری به همراه داشت و ۳۰ درصد آن از بخش خصوصی بود.

سهم این ابر شهر از سرمایه گذاری زیرساخت‌های جدید در بین تمام سرمایه گذاری‌های دارایی ثابت نیز از ۸ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۹٫۶ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

در حالی که موتور‌های اقتصادی سنتی پراکنده و غیرقابل اعتماد هستند، پکن ثابت کرده که اقتصاد دیجیتال این کشور باید کاتالیزوری (تسریع کننده ) برای رشد اقتصادی باشد.

مرکز فناوری چین در شنجن ماه فوریه اعلام کرد که امسال ۱۰ هزار ایستگاه پایه ۵ G را به عنوان بخشی از طرح تقویت اتصال به اینترنت و فعالیت‌های اقتصادی دیجیتال در این کلان شهر اضافه می‌کند.

قدرت محاسباتی برای پشتیبانی از عملیات هوش مصنوعی (AI)، کلان داده و محاسبات ابری حیاتی است که زیربنای همه چیز از خدمات سواری تا عملیات روزانه تجاری و چت روبات‌هایی مانند ChatGPT محسوب می‌شود.

چین با بیش از ۴۱ درصد تولید اقتصادی خود که از اقتصاد دیجیتال تولید می‌شود، پس از ایالات متحده، دومین ظرفیت محاسباتی بزرگ جهان را در اختیار دارد.

مقامات محلی در پایتخت پکن نیز امسال اعلام کردند که منابع دولتی در اختیار شرکت‌های واجد شرایط در صنعت در حال رشد هوش مصنوعی را قرار خواهند داد.
 
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
کد مطلب : ۲۸۲۲۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما