۰
پرونده متخلفان به دادگاه انقلاب رفت

صدور حکم جلب برای مدیران پلتفرم‌های متخلف دارو

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
صدور حکم جلب برای مدیران پلتفرم‌های متخلف دارو
صدور حکم جلب برای مدیران پلتفرم‌های متخلف دارو

آی‌تی‌من- مسعود ستایشی دیروز در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه درباره اقدامات دستگاه قضایی درباره تخلفات فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌ها گفت: گزارش‌هایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران ارسال شده است و پرونده گزارش‌ها را به دادسرای انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی ارسال کردیم.

وی ادامه داد: دو سکوی عمده توزیع دارو مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند و متعاقباً پس از اعلام جرم صدور قرار جلب دادرسی مدیران این سکوها و داروخانه‌هایی که مبادرت به همکاری و فروش بدون نسخه دارو کردند به اتهام حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق قرار جلب دادرسی برای آنها صادر و پرونده متضمن کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد.

بنابر اعلام ستایشی، از دیگر عناوین اتهاماتی آن‌ها می‌توان به مداخله در امور پزشکی، فروش داروهای سقط جنین و سایر داروهای غیرمجازاشاره کرد که کیفرخواستی هم در این زمینه صادر شده است.

در خبر دیگری در همین رابطه رییس مجمع داروسازان کشور، نسبت به تبعات عرضه اینترنتی دارو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون صادقی گفت: اینجانب به نمایندگی از آحاد داروسازان کشور از مقام وزارت بهداشت، ریاست و مسوولین سازمان غذا و دارو انتظار دارم در این روزهای حساس که سلامت جامعه از طرف باندهای مجازی مخوف تحت حمایت سازمان‌ها و افراد غیر صالح و غیر مسوول به مخاطره افتاده است در کنار داروسازان و پاسدار سلامت بیماران دردمند باشند.

وی افزود: بی تردید مجموعه داروسازان کشور و تشکل‌های داروسازی در موضوع مخالفت با فعالیت پلتفرم‌ها و عرضه و فروش غیر قانونی دارو و احترام به قوانین موجود در کنار سازمان غذا و دارو قرار دارند.

صادقی گفت: به همه بازیگران این عرصه شوم در هر منصب و موقعیتی هشدار می‌دهم دست از این بازی خطرناک بردارند. سلامت جامعه عرصه تجارت و معامله نیست و فروش اینترنتی دارو خط قرمز داروسازان کشور است.

 
مرجع : قوه قضاییه
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۳۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما