۰
پیشنهاد پلیس فتا باید بررسی شود

وزیر ارتباطات: تمام پیشنهاداتم در کمیته فیلترینگ رد شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۸
وزیر ارتباطات: تمام پیشنهاداتم در کمیته فیلترینگ رد شد
وزیر ارتباطات: تمام پیشنهاداتم در کمیته فیلترینگ رد شد

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور در پاسخ به این سوال که قرار نیست اکنون که فضای کشور در آرامش کامل قرار دارد برخی محدودیت‌ها و فیلتر اپلیکیشن‌های کاربردی مثل گوگل پلی برداشته شود، با بیان اینکه تصمیم در این زمینه با من نیست و من بارها حداقل پیشنهاد رفع فیلتر گوگل‌پلی را به کارگروه مصادیق مجرمانه داده‌ام اما مخالفت می‌کنند، گفت: ۱۳ نفر در این کارگروه عضو هستند، شش نفر آنها وزرای دولت هستند، یک نفر نماینده مجلس به همراه رییس سازمان صدا و سیما، فرمانده کل انتظامی کشور و دادستان کل و دو عضو دیگر، بهتر است از بقیه اعضای این کارگروه هم سوال کنید که چرا نظرشان مخالف است.

وی درباره دلایل مخلفت با این پیشنهاد گفت: برخی استدلال‌ها و دلایل امنیتی است، برخی اخلاقی است و مسائل دیگر ولی ما برای بار سوم هم این پیشنهاد را می‌بریم تا ببینیم چه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پنج وزیر دیگر عضو این کارگروه هم با رفع فیلتر مخالفند، گفت: نه! اینگونه نیست اما بهتر است نظرشان را از خودشان بپرسید.

زارع پور درباره تدابیر لازم و اتخاذ شده برای امنیت شبکه اینترنت و ارتباطی که احتمال می‌رود در ایام نزدیک به انتخابات با حملات سایبری بیشتری از سوی هکرها و گروه‌ها و کشورهای متخاصم روبه‌رو شود هم گفت: در بحث امنیت شبکه چندین دستگاه ماموریت دارند و علاوه بر ما وزارت اطلاعات،  پدافند غیر عامل، پلیس فتا و مرکز ملی فضای مجازی نقش دارند البته راهبری همه اینها با مرکز ملی فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: بخشی که به ما سپرده شده زیرساخت‌های ارتباطی و نظارت بر تضمین امنیت برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات غیرزیرساختی عضو دولت است. همکاران من هم شبانه روزی در تلاشند هم برای آزمون‌های آسیب‌پذیری که انجام می‌دهند و گزارش‌های ماهانه و مشاوره‌هایی رفع نقایص و هم مقابله شبانه روزی با حملاتی که از خارج از کشور صورت می‌گیرد.

وزیر ارتباطات گفت: حجم حمکلات  منع سرویس"داس" یا  منع سرویس توزیع شده "دی داس" در یک سال گذشته شاید ۲۰ برابر شده باشد اما مردم ما کمتر این را احساس می‌کنند که به خاطر تلاش همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت  است.

زارع‌پور در خصوص پیشنهاد و درخواست پلیس برای الزامی شدن نصب «پویشگر امنیتی» پلیس فتا به نام "فارز" بر روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم و باید پیشنهاد مشخصی ارایه شود و بررسی کنیم که چیست.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری و در جمع خبرنگاران هم با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۵ هزار و ۶۰۰ روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند و تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به اینترنت متصل خواهند شد، گفت: این تعداد، معادل ۴ سال پیش از آن است.

وی افزود: اتفاق بسیاری بزرگی است که به آبادی روستاها منجر می‌شود و انگیزه برای مهاجرت معکوس ایجاد می‌کند.

زارع‌پور تاکید کرد: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، مهم‌ترینپروژه ما در حوزه ارتباطات است و کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از ۱۰۰شهر کار اتصال تمام شده است و نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تا پایان سال به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش خواهیم رسید. سرعت‌هایی که با این فناوری می‌توانیم برای مردم مهیا کنیم، سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای است.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: در سفر گذشته رییس جمهور به استان البرز این طرح را در شهرستان چهارباغ اجرا کردیم و در منزل و محل کار مردم حاضر شدیم و سرعت‌های بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود. در تلاش هستیم تا پایان دولت چنین امکانی را برای مردم در تمام شهرها ایجاد کنیم.

زارع‌پور افزود: در هفته گذشته کپسول زیستی جدید کشور با یک پرتابگر جدید با موفقیت پرتاب و زیست در فضا بعد از ۱۱ سال احیا شد. این مسیر پرشتاب دنبال خواهد شد.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها باید خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه کنند که اکنون آمار به ۷۰ درصد رسیده است. امیدوارم تا پایان سال شاهد ارایه ۱۰۰ درصدی خدمات از این طریق باشیم. وزارت ارتباطات اکنون بیش از ۹۰ درصد خدمات خود را به صورت برخط و از طریق این پنجره ارایه می‌دهد و موارد باقیمانده ظرف چند روز آینده به پایان خواهد رسید.
 
 
مرجع : قدس آنلاین
کد مطلب : ۲۸۲۳۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين