۰
با حضور تأمین کنندگان و توزیع کنندگان سخت افزار موبایلی انجام شد:

تبیین شاخص‌های ارزیابی جایزه ملی زیست‌بوم موبایل ایران

رتبه بندی شرکت‌ها برای شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس موبایل در دستور کار قرار گرفت
تاریخ انتشار
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۰
تبیین شاخص‌های ارزیابی جایزه ملی زیست‌بوم موبایل ایران
تبیین شاخص‌های ارزیابی جایزه ملی زیست‌بوم موبایل ایران

آی‌تی‌من- در ابتدای این نشست محمدرضا عالیان، دبیرکنگره زیست‌بوم موبایل ایران به تشریح سرفصل‌های وشاخص‌های ارزیابی کسب و کارها پرداخت و گفت: پس از تحقیقات و مطالعات صورت گرفته طی 2 سال گذشته، نقشه شماتیکی از زیست‌بوم موبایل برای کشور طراحی شد که همگام با رویکرد حاکمیت در راستای اهداف توسعه اقتصاد دیجیتال است.
 
وی ادامه داد: نگاه فعلی سیاستگذاران به ویژه وزارت صمت یک نگاه زیست‌بومی ‌به تمام صنایع است و ما هم سعی کرده‌ایم در همین راستا نقشه جامعی طراحی کنیم تا تمام اجزای زیست‌بوم مذکور را شامل شود. در گذشته تنها چیزی که به اسم زیست‌بوم اطلاق می‌شد، زیست‌بوم نوآوری بود که شامل فضای استارت‌آپی کشور بود و پس از آن زیست‌بوم دیگری به نام فینتک ایجاد شد وشرکت‌هایی که در حوزه خدمات مالی فعالیت می‌کردند، وارد این چرخه شدند. اما آنچه که اکنون با آن روبه‌روهستیم، زیست‌بومی وسیع‌تر به نام موبایل است که ازچندین زیست‌بوم درهم تنیده شده، ایجاد شده است.
 
دبیر کنگره و جایزه ملی زیست‌بوم موبایل ایران خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند و مهم  درزیست‌بوم، رتبه‌بندی و شناخت جایگاه فعالیت است،علی‌القاعده چیزی که در فرآیند رتبه‌بندی قرار است اتفاقبیفتد، ارزیابی ۹ گروه کالایی است.
 
وی افزود: درصددیم تا شاخص‌ها و معیارها را براساس الگو‌هایی که مرسوم است با همفکری فعالان وکارشناسان هر گروه، تعیین کنیم. از این رو با گروه‌های مختلفی اعم از فعالان صنعت فینتیک و رمز ارز، بلاکچین و تولیدکنندگان صحبت و جلسات هم‌اندیشی داشته‌ایم و در روزهای آینده باید با شرکت‌های خدماتی‌ نیز جلسه‌ای برگزار کنیم.
 
رتبه بندی با هدف شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس
دبیر برگزاری رویداد جایزه ملی زیست‌بوم موبایل ایران با اشاره به مزایای رتبه‌بندی شرکت‌ها گفت: یک سری مشوق‌ها وجود دارد که شامل ۲۵ آیتم خواهد بود که باهمفکری هم و فعالان این عرصه، به صورتی تبیین خواهیم کرد که برای همه گروه‌ها ارزشمند باشد.
 
وی افزود: ما چند آیتم را در این معیارها و شاخص‌ها آورده‌ایم که دغدغه‌ بسیاری از شرکت‌ها است و باعث می‌شود که جایگاه واقعی شرکت‌ها مشخص شود .
 
عالیان در ادامه گفت: در ارزیابی شرکت‌های تامین کننده، یکی از معیارها، میزان گوشی‌های فعال شده‌ است که توسط شرکت مورد ارزیابی، وارد کشور شده‌است. این شاخص ضریب فعال‌سازی گوشی‌های وارداتی در شبکه ارتباطی کشور را مشخص می‌کند و ابزاری در راستای شفاف‌سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس محسوب می‌شود.
 
عالیان در پایان به تببین و تشریح هرکدام از معیارها وشاخص‌های ارزیابی شرکت‌ها پرداخت و گفت: معتقدیم با اجرای طرح ملی رتبه‌بندی کسب و کارها، تصویری واقعی از ظرفیت و توانمندی فعالان زیست‌بوم دریافت خواهیم کرد.
 
در ادامه این جلسه هر کدام از سرفصل‌های مورد اشاره به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد و حاضران نظرات خود را در مورد معیارها عنوان کردند.



 
کد مطلب : ۲۸۲۴۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما