۰

آژانس امنیت ملی آمریکا بدون حکم قضایی اطلاعات وب‌گردی مردم را می‌خرد

تاریخ انتشار
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
آژانس امنیت ملی آمریکا بدون حکم قضایی اطلاعات وب‌گردی مردم را می‌خرد
آژانس امنیت ملی آمریکا بدون حکم قضایی اطلاعات وب‌گردی مردم را می‌خرد

آی‌تی‌من- وایدن که این نامه را منتشر کرده، از مقامات اطلاعاتی ایالات متحده خواست تا استفاده غیر قانونی از اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها را بدون اطلاع و رضایت صریح آنها متوقف کنند.

وایدن در بیانیه‌ای نوشت: با استفاده از چنین سوابقی می‌توان آمریکایی‌هایی را که از یک خط تلفن در مورد خودکشی، تجاوز جنسی یا خشونت خانگی درخواست کمک می‌کنند، شناسایی کرد.

اما آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) در واکنش اعلام کرد که این اطلاعات ارزش قابل توجهی برای امنیت ملی و ماموریت‌های امنیت سایبری دارد و با احتیاط از آنها استفاده می‌شود.

سخنگوی این آژانس در ایمیلی گفت: NSA در تمام مراحل، اقداماتی را برای به حداقل رساندن جمع‌آوری اطلاعات افراد آمریکایی انجام می‌دهد و این اطلاعات شامل اعمال فیلترهای فنی می‌شود.

وایدن که مدافع حریم خصوصی و آزادی اینترنت است، تا زمان پاسخگویی این آژانس به سوالات وی در مورد جمع‌آوری اطلاعات اینترنتی کاربران، انتصاب تیموتی ‌هاگ، مدیر آینده آژانس امنیت ملی آمریکا را مسدود کرده است.

به گزارش رویترز، پل ناکاسون، مدیر فعلی آژانس امنیت ملی آمریکا در نامه خود به وایدن چنین خریدهایی را تأیید کرد و گفت که داده‌های جمع آوری شده ممکن است شامل اطلاعات مرتبط با دستگاه‌های الکترونیکی باشد که در خارج - و در موارد خاص، در داخل - ایالات متحده استفاده می شوند.

وایدن گفت: چنین سوابقی می‌تواند نشان دهد که آمریکایی‌ها از کدام وب سایت‌ها بازدید و از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کنند. این موضوع با استانداردهای کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده مغایرت دارد.

وایدن گفت که به آوریل ‌هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا نامه نوشته و از جامعه اطلاعاتی ایالات متحده خواسته است که فهرستی از تمام داده‌های شخصی آمریکایی‌ها که NSA تاکنون در اختیار دارد، تهیه کند و هر یک از آنها را که با استانداردهای FTC مطابقت ندارد، پاکسازی کند.
 
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۵۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما