۰
شرکت مخابرات دولتی یمن ادعا کرد:

حوثی‌ها قصد تخریب کابل‌های زیردریایی اینترنت را دارند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
حوثی‌ها قصد تخریب کابل‌های زیردریایی اینترنت را دارند
حوثی‌ها قصد تخریب کابل‌های زیردریایی اینترنت را دارند

آی‌تی‌من- این هشدار پس از آن منتشر شد که یک کانال تلگرامی مرتبط با حوثی‌ها نقشه کابل‌هایی را که در امتداد بستر دریای سرخ قرار دارند، منتشر کرد. این تصویر با پیامی به این شرح همراه بود: «نقشه‌هایی از کابل‌های بین‌المللی وجود دارد که تمام مناطق جهان را از طریق دریا به هم متصل می‌کند. به نظر می‌رسد که یمن در یک موقعیت استراتژیک قرار دارد، زیرا خطوط اینترنتی که تمام قاره‌ها - نه تنها کشورها - را به هم متصل می کنند، از نزدیکی آن عبور می‌کنند.»

شرکت مخابرات یمن گفت که در چند سال گذشته تلاش‌های دیپلماتیک و حقوقی انجام داده است تا اتحادهای بین‌المللی مخابراتی جهانی را متقاعد کند که هیچ گونه معامله‌ای با حوثی‌ها نداشته باشند. تخمین زده شده که حدود 17 درصد از کل ترافیک اینترنت جهان از طریق کابل‌های دریای سرخ منتقل می‌شود.
 
شرکت مخابرات یمن در بیانیه‌ای تهدیدات حوثی‌ها مبنی بر هدف قرار دادن کابل‌های زیردریایی بین‌المللی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که 16 عدد از این کابل‌های زیردریایی از دریای سرخ به سمت مصر عبور می‌کنند. یکی از استراتژیک‌ترین آنها کابل فیبرنوری آسیا-آفریقا-اروپا موسوم به AE-1 است که به طول 25 هزار کیلومتر از  جنوب شرق آسیا تا اروپا کشیده شده است.

تحلیلگران امنیتی در مجمع امنیتی خلیج فارس نیز هفته گذشته در گزارشی ادعا کردند که «کابل‌های اینترنت تا کنون به دلیل توسعه‌نیافتگی نسبی فناوری حوثی‌ها امن مانده نه به دلیل کمبود انگیزه آنها.»

این گزارش افزود: «حوثی‌ها توانایی آزار کشتی‌های سطحی از طریق موشک‌ها و کشتی‌های تندرو را حفظ کرده‌اند، اما فاقد زیردریایی‌های لازم برای رسیدن به کابل‌ها هستند».

با این حال، هشدار داده شد که کابل‌ها در برخی نقاط در عمق 100 متری قرار دارند و در این نقاط نیازی به زیردریایی‌های پیشرفته وجود ندارد.

به گزارش گاردین، در سال 2013، سه غواص در مصر به دلیل تلاش برای قطع کابل زیردریایی در نزدیکی بندر اسکندریه که بیشتر ظرفیت اینترنت بین اروپا و مصر را فراهم می‌کند، دستگیر شدند.

معمر العریانی، وزیر اطلاعات دولت مستقر در عدن ، گفت: حوثی‌ها تهدیدی جدی برای «یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های دیجیتالی در جهان» هستند.

ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی روز یکشنبه علیه پنج موشک در یمن حملات هوایی انجام دادند. یکی از این موشک‌ها برای حمله زمینی و باقی برای هدف قرار دادن کشتی‌ها طراحی شده بود.

این حملات یک روز پس از آن انجام شد که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی موجی از حملات هوایی را علیه حوثی‌های یمن انجام دادند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها گفته است که حوثی‌ها از تاکتیک‌های جدید برای توقف تجاوز آمریکایی‌-انگلیسی به یمن استفاده خواهند کرد.

وی گفت: تصمیم ما برای حمایت از غزه قاطعانه و اصولی است و هیچ حمله‌ای بر آن تأثیر نخواهد گذاشت. در مورد توانمندی‌های نظامی یمن، ما می‌خواهیم تأکید کنیم که تخریب آنها آسان نیست و در طول سال‌های جنگ سخت بازسازی شده‌اند. آمریکا و انگلیس به جای تشدید تنش و برافروختن یک جبهه جدید در منطقه، باید تسلیم افکار عمومی بین‌المللی شوند که خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل، رفع محاصره غزه و توقف حمایت از اسرائیل به بهای هزینه‌های مردم فلسطین هستند.
 
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۶۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما