۰

سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌ هوشمند در هند تبدیل شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۵
سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌ هوشمند در هند تبدیل شد
سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌ هوشمند در هند تبدیل شد

آی‌تی‌من- پس از 6 سال سیطره شیائومی بر بازار هندوستان، برند کره‌ای بار دیگر به جایگاه نخست بازگشته است. با این‌حال مالک برندهای ردمی و پوکو با کسب سهم 18.3 درصدی از بازار هندوستان طی 3 ماهه چهارم سال 2023 کماکان جایگاه نخست را برای این دوره زمانی حفظ کرده است.

مجموع میزان نقل و انتقالات برای سال 2023 بدون تغییر باقی ماند و به حدودا 152 میلیون دستگاه رسید. نیمه نخست سال میلادی گذشته برای کل صنعت چالش‌برانگیز بود؛ اما در 6 ماهه دوم سال، ارتقا به فناوری 5G و فروش بیش‌تر از حد انتظار موجب آغاز روند بهبود اوضاع شد.

به‌علاوه موسسه Counterpoint خاطرنشان کرد که میزان فروش محصولات اپل در هندوستان برای نخستین بار در تاریخ از مرز 10 میلیون دستگاه فراتر رفت.

شوبهام سینگ، تحلیل‌گر موسسه Counterpoint Research خاطرنشان کرد که سامسونگ به لطف بازاریابی آفلاین قدرتمند خود و عملکرد قوی سری گلکسی A بازار را به تصرف خود درآورد. از طرفی کمپانی در بخش محصولات پریمیوم، رویکردی متمرکز را در پیش گرفت. شرکت ویوو با وجود رویکرد طراحی CMF (رنگ، متریال و پوشش) برای سری V29 خود در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین دستگاه‌های سری T این شرکت نیز در زمینه فروش آفلاین، عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند.

شیائومی با عرضه گوشی‌های 5G مقرون‌به‌صرفه در حد فاصل ماه‌های اکتبر تا دسامبر موفق به حفظ برتری خود نسبت به رقبا شد. بعلاوه برند چینی از رویکرد جدیدی رونمایی کرد که به موجب آن دستگاه‌های ردمی و پوکو از روی یکدیگر کپی‌برداری نشدند. این پدیده به جلوگیری از سردرگمی مشتریان کمک قابل‌توجهی کرد.

بازار محصولات ممتاز نیز یکی دیگر از مولفه‌های حائز اهمیت در هندوستان به‌شمار می‌رود. این بخش از بازار به لطف طرح‌های تامین مالی با رشد سالیانه 64 درصدی مواجه شد. در نتیجه تعداد بیش‌تری از مشتریان توانستند گوشی‌های هوشمند با قیمت‌گذاری بیش از 30 هزار روپیه یا حدودا 365 دلار را خریداری کنند.

حضور قدرتمند اپل در هندوستان با وجود فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت تقویت شد؛ اما گوشی‌های آیفون توسط خرده فروشی‌ها در معاملات و تبلیغات سودآور نیز به فروش رفتند. بر اساس پیش‌بینی‌ها کاربران در سال آینده به سراغ دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های دالبی اتموس، دالبی ویژن و امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد خواهند رفت.

گوشی‌های تاشو نیز آینده روشنی را پیش رو داشته و موسسه Counterpoint پیش‌بینی می‌کند که فروش این دستگاه‌ها در سال 2024 از مرز یک میلیون واحد فراتر خواهد رفت.

 
کد مطلب : ۲۸۲۶۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما