۰

استفاده از موبایل در مدارس انگلیس ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
استفاده از موبایل در  مدارس انگلیس ممنوع می‌شود
استفاده از موبایل در مدارس انگلیس ممنوع می‌شود

آی‌تی‌من- این دستورالعمل اجباری نیست و روش‌های مختلفی را برای اجرای ممنوعیت به مدارس ارائه می‌دهد، از جمله دستور به همه برای گذاشتن تلفن‌های خود در خانه، تحویل آنها در بدو ورود یا نگهداری آنها در قفسه‌های غیرقابل دسترس، یا اجازه دادن به دانش‌آموزان برای نگه داشتن موبایل به شرطی که از آن استفاده نکنند.

بر اساس داده‌‌هایOfcom  حدود 97 درصد از کودکان تا سن 12 سالگی دارای موبایل هستند. آوردن گوشی موبایل به مدرسه، نگرانی‌هایی را نه تنها در مورد حواس‌پرتی، بلکه در مورد امکان قلدری سایبری یا سایر فشارهای اجتماعی ایجاد کرده است.

همچنین نگرانی‌های گسترده‌تری در مورد استفاده کودکان از تلفن و محتوای مضر وجود دارد.
دستورالعمل 13 صفحه‌ای وزارت آموزش انگلیس می‌گوید که سیاست مربوط به گوشی‌های موبایل باید به طور واضح به دانش‌آموزان ابلاغ شود و دلایل آن نیز توضیح داده شود. در این بیانیه آمده است که معلمان به جز موارد ضروری برای کار نباید در مدارس از تلفن همراه استفاده کنند.

این بیانیه می‌گوید که والدین نیز باید در این ممنوعیت مشارکت داشته باشند و به آنها یادآوری می‌شود که باید از طریق دفتر مدرسه با دانش‌آموزان تماس بگیرند نه به طور مستقیم.

همچنین این دستورالعمل به کارمندان مدارس اجازه می‌دهد در صورت لزوم کیف‌ دانش آموزان را برای یافتن موبایل جست‌وجو کنند و در متن آن آمده است؛ مدیران می‌توانند و باید موبایل‌ها و دستگاه‌های مشابه را به عنوان بخشی از خط مشی قوانین مدرسه شناسایی کنند.

جیلین کیگان وزیر آموزش انگلیس که در اکتبر 2023 متعهد به ایجاد تغییراتی در ممنوعیت موبایل در مدارس در اکتبر 2023 شده بود، دستورالعمل جدید را یک گام مهم خواند.

هم اکنون در انگیس مدیران مدارس به طور جداگانه می‌توانند درباره سیاست‌های مربوط به موبایل و ممنوعیت آن در موسسات آموزشی تحت نظارت خود تصمیم بگیرند.

اما کیگان در یک سند اعلام کرد شفافیت و هماهنگی برای معلمان فراهم می‌کند و هم اکنون اختلاف زیادی شیوه مدیریت استفاده از موبایل توسط دانش آموزان در مدارس مختلف وجود دارد.

وزیر آموزش انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدارس اماکنی برای یادگیری کودکان هستند و موبایل‌ها در ساده‌ترین شکل خود یک حواس پرتی در کلاس درس به حساب می‌آیند.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۷۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما