۰

روباتی که پنبه می‌چیند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
روباتی که پنبه می‌چیند
روباتی که پنبه می‌چیند

آی‌تی‌من- حسین قره خانی، استادیار کشاورزی و مهندسی بیولوژیک دانشگاه ایالتی «می‌سی‌سی‌پی» با همکاری «الکس توماسون» رییس بخش کشاورزی در موسسه خودمختاری کشاورزی (AAI) یک دروگر روباتیک پنبه ابداع کرده‌اند که پنبه را با خسارت کمتر به این محصول و زمین محل کشت آن برداشت می‌کند.

روبات‌های دروگر از دوربین‌ها و حسگرهایی برای تشخیص زمان مناسب چیدن و برداشت محصول استفاده می‌کنند و می‌توانند محصول را بدون خسارت به گیاه برداشت کنند. با استفاده از روبات کشاورزان پنبه‌کار دیگر نیازی به استفاده از مواد از بین برنده برگ و سبزینه درختان پیش از برداشت محصول ندارند. همچنین روبات‌های کوچک موجب فشرده‌سازی خاک حین حرکت روی آن نمی‌شوند و این موضوع به حفظ سلامت خاک کمک می‌کند.

روبات ابداعی جدید در بردارنده یک دست روباتیک است که امکان تعامل روبات با سایر اشیا را فراهم می‌کند و یک نسخه سه انگشتی است که از طبیعت و قدرت شکار مارمولک الهام گرفته است. هر انگشت یک ساختار چاپ شده سه‌بعدی است که در بر دارنده یک کمربند متحرک و سنجاق‌هایی متصل به آن است. سنجاق‌ها به دست کمک می‌کنند تا خوشه پنبه را بگیرد و بکشد. سپس دست روبات مانند زبان مارمولک به سرعت عقب می‌رود و قسمت انتهایی زنجیره حرکتی بازوی مکانیکی یا تاثیرگذار نهایی هم برای بلعیدن پنبه عمل می‌کنند. این روبات از یک الگوریتم یادگیری عمیق استفاده می‌کند که برای شناسایی قوزه‌های پنبه روی گیاهان آموزش داده شده است.

 
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۷۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما