۰
تعمیر برای همه ممکن شد

رقیب عجیب و غریب سامسونگ و اپل

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
رقیب عجیب و غریب سامسونگ و اپل
رقیب عجیب و غریب سامسونگ و اپل

آی‌تی‌من- فان آبل یکی از بنیانگذاران شرکت هلندی Fairphone است. این شرکت مدعی است که پایدارترین گوشی هوشمند دنیا را ساخته است.

مدیران فیرفون امیدوارند تا با توانمندسازی و تشویق مردم به تعمیر تلفن‌هایشان، به جای دور انداختن آن‌ها به محض اولین نقص در یک قطعه، به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک کنند.

فیرفون هنوز عضو کوچکی در بازار تلفن‌های همراه است و از زمان عرضه موبایل‌هایش تنها ۵۵۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند فیرفون فروخته شده و این درحالی است که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۳۲ میلیون گوشی آیفون در سراسر دنیا به فروش رسید. اما به گفته فان آبل، فیرفون در تلاش است تا ثابت کند که این امکان برای شرکت‌ها وجود دارد تا از فروش گوشی‌های هوشمند پایدار سود کنند.

البته پایداری، هزینه‌های بالایی را نیز به همراه دارد. آخرین مدل گوشی فیرفون ۶۹۹ یورو قیمت دارد. طبق گفته فان آبل، بخشی از این قیمت بالا به این دلیل است که فیرفون باید همه چیز را در داخل کمپانی خودش بسازد. او در این رابطه گفت: «ما تمام به روزرسانی‌های نرم‌افزاری را خودمان انجام می‌دهیم؛ چون هیچ شرکتی در دنیا وجود ندارد که از تلفن‌های بادوام پشتیبانی کند و سرمایه‌گذاری زیادی لازم است تا بتوانیم آنچه می‌خواهیم را انجام دهیم.»

جالب اینجاست که طرح تعمیر فیرفون، به مراتب ارزان‌تر از رقبای اصلی‌اش است. خرید یک باتری نو برای فیرفون ۵، حدودا ۴۹ دلار هزینه در بر خواهد داشت و این در حالی است که هزینه تعویض باتری آیفون پانزده، ۹۹ دلار و هزینه تعویض باتری سامسونگ Galaxy S ۲۳ بیش از ۱۳۰ دلار خواهد بود.

تعویض صفحه نمایش گوشی فیرفون، ۱۱۲ دلار هزینه برمی‌دارد و تعویض نمایشگر اپل ۳۵۹ دلار و نمایشگر گلکسی S ۲۳ سامسونگ، ۲۹۷ دلار هزینه به همراه خواهد داشت.
 
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما