۰

قطعی اینترنت، و آسیب به کسب‌وکارهای زنان

سیده فاطمه مقیمی / مولف
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴
قطعی اینترنت، و آسیب به کسب‌وکارهای زنان
قطعی اینترنت، و آسیب به کسب‌وکارهای زنان

سیده فاطمه مقیمی
وقتی تحصیلات بالای 60 درصد از زنان، تحصیلات دانشگاهی است، قاعدتا توقعات برای گرفتن جایگاه‌های مؤثر و اثرگذاری در بخش اقتصاد زیاد ‌می‌شود. البته این موضوع حائز اهمیت است که بحث ما استخدام زنان نیست که آن بحثی جداست. بحث دیگر ایجاد ‌کسب‌وکار در بخش‌هایی است که ‌می‌تواند توسعه اقتصادی زنان را ایجاد کند اما با توجه به شرایط اخیر که قطع اینترنت را به همراه داشته، بسیاری از ‌کسب‌وکارهای زنان و ‌کسب‌وکارهای خانگی که به سختی به دست آمده و به بحث‌های اینترنتی ارتباط پیدا ‌می‌کند، آن‌ها هم افت داشته‌اند.

البته این موضوع قابل کتمان نیست که هنوز تعداد کمتری از زنان نسبت به مردان، از نظر اقتصادی شرایط راه‌اندازی ‌کسب‌وکار را دارند و به همین دلیل است که بیشترین ‌کسب‌وکارهای زنان بر بستر شبکه‌های مجازی شکل می‌گیرد که اکنون این فرصت‌ هم با محدودیت جدی مواجه شده و گاهاً از دست رفته است. حال با توجه به آمارهای بیکاری اخیر، اینترنت یکی از مؤلفه‌هایی است که باید بسیار دقیق روی آن کار شود.

زنان به دنبال حمایت‌های اقتصادی نیستند؛ در واقع حمایت‌های قانونی ‌می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را ایجاد کند. زنان در دریافت تسهیلات اقتصادی همیشه با کمبود و مضیقه مواجه هستند. یا اکنون که هم بستر اینترنت را برای ‌کسب‌وکار خود انتخاب کرده‌اند، بیشتر از مردان در مضیقه قرار دارند؛ البته مردان هم با قطع اینترنت بسیاری از ‌کسب‌وکارهای خود را از دست داده‌اند. بنابراین بهتر آن است با توجه به آمار بالای ‌کسب‌وکار در فضای اینترنت این مشکل به زودی حل شود تا اقتصاد ایران بیشتر از این متضرر نشود.

*عضو هیات رئیسه اتاق تهران
مولف : سیده فاطمه مقیمی
کد مطلب : ۲۸۰۱۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما