۱
۰
در نشست خبری رونمایی از گزارش عملکرد سالانه دیجی‌پی اعلام شد

«دیجی‌پی» به زودی امکان دریافت اعتبار خرید اقساطی بدون تضمین را فراهم می‌کند

تا کنون 29 هزار نفر، 330 میلیارد تومان اعتبار خرید اقساطی از دیجی‌کالا دریافت کرده‌اند
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۸
«دیجی‌پی» به زودی امکان دریافت اعتبار خرید اقساطی بدون تضمین را فراهم می‌کند
«دیجی‌پی» به زودی امکان دریافت اعتبار خرید اقساطی بدون تضمین را فراهم می‌کند
 
آی‌تی‌من- دیجی‌پی که از سال 1397 به عنوان بازوی فناوری مالی، فعالیت خود را در گروه دیجی‌کالا آغاز کرده، در سه حوزه سوپراپلیکیشن، خدمات پرداخت و کیف پول و خدمات پرداخت اعتباری، به کاربران خدمات ارایه می‌دهد.

گزارش دیجی‌پی که به عملکرد این شرکت دربازه زمانی اول دی‌ماه 98 تا 30 آذرماه 99 می‌پردازد، نشان می‌دهد که نصب سوپراپلیکیشن دیجی‌پی از یک میلیون نصب فراتر رفته است.

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی در آغاز این رویداد از لزوم شفافیت و ارایه گزاش در اکوسیستم فین‌تک و لن‌تک کشور سخن گفت و ارایه این گزارش را در ادامه روند ایجاد شفافیت در گروه دیجی‌کالا عنوان کرد.

امینی با دعوت از فعالان این صنعت به ارایه گزارش‌های شفاف، ادامه داد که این قبیل شفاف‌سازی‌ها می‌تواند به محقق شدن اهداف ما در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق فراگیری مالی کمک کند.

در بخش دیگری از این رویداد حمید محمدی، رییس هیات مدیره دیجی‌پی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری (ارایه دهنده منابع مالی و اعتباری)، بانک‌ها، کسب‌وکارها، مصرف‌کنندگان نهایی و رگولاتوری را ذی‌نفعان و مخاطبان اصلی خدمات دیجی‌پی و این گزارش معرفی کرد و افزود که دیجی‌پی با پیامی روشن برای هر یک از این گروه مخاطبان وارد این صنعت شده و فعالیت‌های خود را توسعه داده است.

محمدی، دسترسی به یک شبکه بزرگ از مخاطبان و کمک به تحقق فراگیری مالی مردم و کسب‌وکارها و مدیریت بهتر نقدینگی را پیام دیجی‌پی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و کسب‌وکارها خواند. او افزود بهبود فرهنگ مدیریت دارایی و کمک به توسعه سبک زندگی مالی، پیام ما برای کاربران نهایی دیجی‌پی است.

مدیرعامل دیجی‌پی ادامه داد که سوپر اپ دیجی‌پی با ویژگی‌هایی منحصر به فرد از جمله بازی‌وارسازی، بازگشت بخشی از مبلغ خرید به کیف پول یا «کش بک»، ارایه راهکارهای متنوع مالی و پرداخت، می‌کوشد به فراگیری مالی کمک ‌کند.

هومن امینی دیجی‌پی را همچنین سکویی برای انتشاز مینی‌اپ‌ها توصیف و از همه کسب‌وکارها و تولید کنندگان مینی‌اپ‌ها دعوت کرد از دیجی‌پی به عنوان جایگاهی مناسب برای انتشار خدمات خود استفاده کنند.

 در ادامه این رویداد حمید محمدی از دیگر جذابیت‌های قابلیت «کش بک» سخن گفت و دیجی‌پلاس را به عنوان
مثالی از کاربرد این قابلیت توصیف کرد که یکی از امکانات عضویت در آن دریافت کش‌بک در مقابل خریدها در دیجی‌کالاست یعنی با هر خرید در دیجی‌کالا اگر عضوی از دیجی پلاس باشید، بخشی از هزینه‌ خرید به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

امینی یکی از مهم‌ترین خدمات دیجی‌پی را ارائه خدمات به فروشگاه‌های اینترنتی و حذف پروسه دریافت درگاه پرداخت خواند. به این صورت که هر فروشگاه اینترنتی با عقد یک قرارداد می‌تواند به درگاه‌های پرداخت بانک‌های مختلف دسترسی پیدا کند.

بنا به اعلام دیجی‌پی، این سوپر اپلیکیشن که تعداد 15 خدمت، از قبیل خدمات مالی روزمره، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنت و شارژ، بیمه، عوارض، طرح ترافیک و ... را ارایه می‌دهد، پلتفرمی برای معرفی و فروش خدمات و محصولات تمامی کسب‌وکارها در قالب مینی‌اپ‌هاست.

همچنین سرویس پرداخت اعتباری دیچی پی به کاربران امکان می‌دهد که بدون نیاز به معرفی ضامن، انواع کالاها را اقساطی خریداری کنند و بر اساس گزارش ارایه شده، تا کنون بیش از 442 هزار نفر برای دریافت خدمات خرید اقساطی ثبت نام کرده‌اند که از این میان، 29100 نفر از آنان در حدود 330 میلیارد تومان اعتبارخرید اقساطی از دیجی‌کالا دریافت کرده‌اند.

بنا به اعلام مدیران دیجی‌پی، در حال حاضر دیجی کالا تنها تامین کننده کالاهای خرید اقساطی است؛ اما قرار است به زودی فروشگاه‌های دیگری نیز به این بستر افزوده شوند.

گزارش سالانه دیجی‌پی نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های کیف پول و درگاه پرداخت هوشمند از 23 میلیون فراتر رفته است. همچنین مبلغ کل کش بک پرداخت شده به کاربران سوپر اپلیکیشن بیش از 29 میلیارد و 496 میلیون ریال بوده است.

گفتنی است که گزارش کامل عملکرد سالانه دیجی پی اینجا در دسترس است.

در ادامه این نشست خبری، محمدی و امینی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

هومن امینی در پاسخ به سوالی درباره دلایل بروز اختلال در فعالیت دیجی‌پی در روزهای گذشته گفت: سال گذشته از حجم استقبال از خدمات پرداخت اعتباری غافلگیر شدیم. به همین علت به دنبال آن هستیم که هم منابع و همکاران تامین‌کنندگان مالی خرید اعتباری را متنوع کنیم و حجم منابع را افزایش بدهیم.

محمدی رییس هیات مدیره دیجی‌پی نیز با تاکید بر اینکه ظرفیت تجارت الکترونیکی ایران بسیار بالاست، گفت: از سرویس‌دهنده‌ها
می‌خواهیم به سرویس پرداخت اعتباری ملحق بشوند.

رییس هیات مدیره دیجی‌پی با بیان این که این شرکت به دنبال همکاری با تامین‌کنندگان مالی است گفت: از بانک‌ها، موسسات مالی و لیزینگ‌ها که امکان ارایه تسهیلات دارند دعوت می‌کنیم تا این فرصت و بازار بزرگی که کمبود نقدینگی در آن مشهود است، با پایین‌ترین نرخ‌های ریسک که در یک وسعت بزرگ نیز آزمایش شده و نرخ‌ها و درآمدها کاملا قابل اتکا هست، مشارکت کنند.

محمدی با بیان اینکه امکان همکاری یا سرمایه‌گذاری در دیجی پی مورد استقبال ما است گفت: در تلاش هستیم با تامین‌کنندگان مالی متعدد وارد همکاری شویم چراکه اکوسیستم بسیار بزرگ است و کار یک بازیگر نیست و برای مثال لازم است که یک بازیگر بحث اعتبار سنجی را محقق کند یا در حوزه اینشورتک نیاز به ورود شرکای تخصصی خاص این حوزه است.

امینی مدیرعامل دیجی‌پی نیز با بیان هم اکنون در خدمات پرداخت اعتباری با یک بانک و یک شرکت لیزینگ همکاری می‌کنیم، افزود: با چند بانک و لیزینگ برای همکاری در حال رایزنی هستیم.

محمدی همچنین در پاسخ به سوال فناوران، مبنی بر اینکه چرا از منابع مالی خود دیجی‌کالا برای خدمات پرداخت اعتباری استفاده نمی‌‌شود، توضیح داد: نخست اینکه دیجی‌کالا مجوز ارایه تسهیلات اعتباری را ندارد. ولی مشکل بزرگ‌تر این است که منابع مالی و نقدینگی این شرکت برای بازار چند ده هزار میلیارد تومانی خدمات اعتباری و خرید اقساطی کافی نیست.

محمدی در مورد برنامه‌های آینده خدمات پرداخت اعتباری نیز توضیح داد: سعی داریم تضامین لازم را کاهش دهیم و به زودی برای نخستین بار امکان اعطای اعتبار بدون تضمین را فراهم خواهیم کرد.

هومن امینی، مدیرعامل دیجی پی در پاسخ به سوال دیگری در مورد احتمال ورود این شرکت به حوزه رمزارزها گفت: مهم‌ترین موضوع این است که باید خرید و فروش رمزارز با امکان خرج کردن آن در تجارت الکترونیکی تفکیک قایل شد. ما در دیجی کالا انبوهی از کالای الکترونیکی داریم که می‌توانیم آنها را با رمزارزها بفروشیم و بسیاری از ایرانیان مقیم خارج کشور با این روش می‌توانند برای بستگان خود خریدهای متنوعی از ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه دیجی‌پی در انجمن فین‌تک ایران عضویت دارد، تاکید: ما حاضریم در تهیه دستورالعمل‌ها و مقررات حوزه رمزارزها به بانک مرکزی کنیم.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۸۷۳
نظرات شما
مهدی احمدی
Iran, Islamic Republic of
لطفا الکی و بیخود تبلیغ نکنید و درخواستی از سایر فروشگاه ها غیر دیجی کالا هم نداشته باشین که در درخواستهای دیجی کالا موندین و نمی تکنید پرداخت کنید و چک مردم را بالا نکشید
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما