۰
از سوی شرکت آونگ

برند ایرانی «نتربیت» به بازار مودم معرفی شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
برند ایرانی «نتربیت» به بازار مودم معرفی شد
برند ایرانی «نتربیت» به بازار مودم معرفی شد

آی‌تی‌من- بعد از شدت یافتن تحریم‌ها و تاثیر آن بر واردات قطعات الکترونیکی و همچنین اعمال محدودیت‌های گمرکی در واردات مودم، تقاضای خرید برای برخی از محصولات کاربردی مثل مودم و روتر افزایش پیدا کرد و بازار با مشکل تامین این تجهیزات روبرو شد. آونگ با توجه به سابقه و ارتباطاتی که در حوزه شبکه داشت، تصمیم به انتقال فناوری و تولید این محصولات در ایران را گرفت. پروژه‌ای که بعد از دو سال منجر به تولد برند نتربیت شد. 



در ابتدای این نشست خبری معرفی محصولات نتربیت، کریمی، مدیر بازاریابی آونگ گفت: در دو سال گذشته به خاطر کرونا و محدودیت‌ها، آونگ نتوانست آن طور که باید بسیاری از محصولات و پیشرفت‌های خودش را به رسانه‌ها و مردم معرفی کند. طی این مدت چند اتفاق مهم برای آونگ افتاد. در ابتدا کارخانه آونگ در منطقه آزاد پیام افتتاح و بعد از آن برند نتربیت متولد شد. به علاوه برند معتبر MSI هم به سبد محصولی آونگ اضافه شده است. در حال حاضر عرضه مادربرد و کارت گرافیک این برند با گارانتی آونگ آغاز شده و به زودی لوازم جانبی گیمینگ، منبع تغذیه کامپیوتر، خنک‌کننده و پردازنده آن هم با گارانتی آونگ در بازار ایران عرضه خواهد شد.

محسن شهروز مدیر برند نتربیت نیز در این نشست، پس از معرفی شرکت آونگ و مروری بر تاریخچه فعالیت شرکت نتربیت درباره خط تولید و محصولات این شرکت توضیح داد. 

وی با بیان اینکه شرکت آونگ در سال 1385 تاسیس شده است، گفت: این شرکت هم‌اکنون بیش از 200 نفر نیروی انسانی و 120 دفتر خدمات فعال در شهرهای اصلی دارد شبکه فروش آونگ نیز شامل بیش از 300 نماینده فعال است. همچنین 5 دفتر تحقیق و توسعه در شهرهای اصلی به این شرکت کمک می‌کنند که تحلیل‌های دقیقی از بازار دریافت کند.

او اشاره کرد که خط تولید محصولات نتربیت بر مبنای توان تولید صفر تا 100 محصولات الکترونیکی بر اساس تامین قطعات به صورت CKD طراحی و پیاده‌سازی شده است. این به این معنا است که قطعات الکترونیک، برد اصلی و چیپست ها به صورت مجزا از تامین‌کنندگان معتبر خریداری و وارد کشور می‌شوند و سپس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته SMT و THT در کارخانه بر روی سطح برد خام، توسط ربات‌های تمام اتوماتیک جایگذاری می‌شوند. در مرحله بعد نرم‌افزارهای بومی‌سازی شده، توسط تیم تحقیق و توسعه نتربیت بر روی محصولات نصب شده و در مرحله آخر کلیه محصولات تولیدی از پروسه کنترل کیفی عبور می‌کنند.

 گارانتی سه‌ساله و ارتقای نرم‌افزار
با توجه همکاری نتربیت با برندهای مطرح مثل دی لینک سوال اساسی اینجا بود که مزیت این برند نسبت به نمونه خارجی خود چیست؟ 

امیرحسین شاه‌مهدی مدیر فروش شبکه در این باره گفت: تجهیزات تست و بررسی کنترل کیفیت نتربیت از نمونه خارجی خود به‌روزتر و پیشرفته‌تر است. به علاوه نرم‌افزار محصولات نتربیت نسخه ارتقا یافته نمونه خارجی بوده و با کمک مهندسان ایرانی ویژگی‌های جدیدی به این محصولات اضافه شده و همچنین گارانتی 3 ساله محصولات نتربیت باوجود تعویض در سال اول گارانتی، در نوع خود منحصربه‌فرد است.

 نتربیت در راه تولید محصولات متنوع الکترونیکی
محمد آخرتی مدیر بازرگانی آونگ نیز در پاسخ به سوالی در مورد آینده نتربیت گفت: کارخانه نتربیت صرفا برای تولید مودم و محصولات شبکه تجهیز نشده است و قرار است سایر محصولات الکترونیکی هم در این کارخانه تولید شوند. به علاوه کیفیت محصولات این کارخانه در سطح استانداردهای جهانی بوده و قابلیت صادرات آن نیز وجود دارد.

علی سبزواری، مدیر کارخانه نتربیت هم با ذکر اینکه به زودی رسانه‌ها برای بازدید از کارخانه دعوت خواهند شد گفت: تجهیزات کارخانه نتربیت در حاله توسعه و پیشرفت بوده و نتربیت برای هدف خود که تولید بیش از 400 هزار محصول در سال است آماده می‌شود.

 محصولات نتربیت
بر اساس این گزارش، نتربیت با برندهای مطرح تایوانی مثل دی‌ لینک (D-Link)، همکاری بسیار نزدیک دارد و دانش زیادی در زمینه تولید محصولات شبکه از جمله مودم‌ VDSL ، ADSL و مودم‌ 4G کسب کرده است. 

وجه تمایز کارخانه نتربیت در انجام تست‌های پیشرفته و متعدد بر روی محصولات تولید شده است. محصولات تولیدی با انجام چندین مرحله تست از هر نظر بررسی و کنترل می‌شوند و تنها در صورت موفقیت‌آمیز بودن کلیه تست‌ها، وارد مرحله نهایی تولید شده و اطلاعات فنی شامل مک آدرس، رمز وای فای (شبکه بی‌سیم) و شماره سریال منحصربه‌فرد کالا بر روی برچسب آن چاپ می‌گردد. کلیه این مراحل توسط نرم‌افزار پیشرفته کنترل کیفی و مدیریت تولید شرکت نتربیت کنترل و مستند می‌شود.

بنا به اعلام مدیران آونگ، مودم‌های نتربیت بر اساس جدیدترین استانداردها و در یکی از پیشرفته‌ترین خط تولید تجهیزات الکترونیکی در ایران تولید می‌شوند. قابلیت‌های نرم‌افزاری این محصولات بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، با کمک دانش مهندسان ایرانی، بومی‌سازی شده و دارای قابلیت‌هایی منحصربه‌فرد و در مواردی حتی بیش از محصول شرکت مادر هستند.

گفتنی است که فروش محصولات نتربیت در بازار از سال گذشته آغاز شده و سه مدل موردم ADSL از تابستان سال قبل به بازار راه یافته است. مودم VDSL و 4G برند نتربیت نیز از بهمن‌ماه گذشته در بازار موجود است.

به گفته مدیران شرکت، این برند توانسته در مدت 7 ماه سهمی نزدیک به ده درصد از بازار مودم ‌های ADSL کشور به دست بیاورد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۶۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين