۰

دلایل بالا رفتن آمار فروش مینی کیس در چند سال اخیر؛ ارزان و بادوام

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱
دلایل بالا رفتن آمار فروش مینی کیس در چند سال اخیر؛ ارزان و بادوام
دلایل بالا رفتن آمار فروش مینی کیس در چند سال اخیر؛ ارزان و بادوام

آمار فروش سیستم‌های کامپیوتری، در ایران و حتی بازارهای جهانی نشان می‌دهد که سهم بازار مینی کیس‌ها روند رو به رشدی دارد. این نوع از کامپیوترهای رومیزی مزایایی دارند که باعث شده تا خریداران، آن‌ها را به دیگر شکل‌ها ترجیح دهند. اگر بخواهیم از مهم‌ترین مزیت‌ها نام ببریم، قطعا قیمت مینی کیس، رتبه اول را از آن خود می‌کند. البته مزیت‌های دیگری مثل دوام بهتر و ابعاد جمع‌وجورتر این کامپیوترها هم در این اقبال عمومی بی تأثیر نیست. در این مطلب قصد داریم نگاهی به دلایل بالا رفتن آمار فروش مینی کیس در چند سال اخیر داشته باشیم. اگر شما هم در مسیر انتخاب و خرید یک سیستم رومیزی هستید، این مطلب را از دست ندهید.
 

مینی کیس و تفاوت آن با دیگر سیستم‌ها



کامپیوترها در شکل‌ها و طراحی‌های گوناگونی در بازار عرضه می‌شوند. در مورد سیستم‌های رومیزی با انواع کیس‌های فول سایز، مینی کیس‌ها، تین کلاینت و البته سیستم آل این وان روبرو هستیم. هرکدام از این مدل‌ها، مزایا و معایبی دارند که باعث شده بقیه دسته‌بندی‌ها در بازار بمانند. اولین گزینه‌ای که به ذهن خریداران می‌رسد، انتخاب یک کیس تاور، خرید قطعات و تجهیز آن است. این گزینه که به نظر مناسب و بهینه است، جوابگوی همه نیازها نیست. آل این وان‌ها هم محدودیت‌های خاص خودشان را دارند و مخصوصا برای کسانی که قصد ارتقا آن‌ها را در آینده دارند، گزینه‌های جذابی به نظر نمی‌رسند. حد وسط این دو، مینی کیس است.

مینی کیس‌ها در واقع همان کیس‌های تاور هستند که با تغییراتی در طراحی، کوچک شده‌اند. مینی کیس درست مثل یک کیس تاور، امکان ارتقا و نصب قطعات بیشتر را به کاربر می‌دهد و در این زمینه آزادی عمل بیشتری نسبت به آل این وان وجود دارد. این مدل از سیستم‌های کامپیوتری، ابعاد کوچک‌تری دارند و برای فضاهایی با محدودیت جا، گزینه‌های عالی به شمار می‌روند.

مینی کیس‌ها توسط شرکت‌های بزرگ و معتبر فعال در زمینه کامپیوتر و قطعات آن تولید می‌شوند که خود این مسئله نشان دهنده اهمیت این رده از بازار کامپیوتر است. به عنوان مثال مینی کیس HP یکی از پرطرفدارترین انواع این محصولات است که در بازار جهانی در حجم بالا عرضه می‌شود. در کنار HP دیگر شرکت‌ها مانند دل، لنوو و غیره هم مشغول طراحی و عرضه این محصولات به بازار هستند.



 

مزایای خرید مینی کیس



همان‌طور که گفتیم، مینی کیس بازار هدف خاص خود را دارد. این دسته از سیستم‌های رومیزی، مزیت‌های مهمی مثل قیمت کم‌تر، ابعاد کوچک‌تر و دوام بهتر دارند که باعث شده تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای فضاهای اداری و کسب‌وکارها شوند. اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به مزیت‌های مینی کیس، نسبت به انواع دیگر سیستم‌های رومیزی داشته باشیم.
 
• قابلیت ارتقا و اضافه کردن قطعات: اولین و مهم‌ترین مزیت یک مینی کیس، امکان ارتقا قطعات آن و البته اضافه کردن قطعاتی مثل کارت‌های PCIe است. با خرید مینی کیس می‌توانید پردازنده، رم، فضای ذخیره‌سازی و حتی GPU را ارتقا دهید. البته گزینه‌های ارتقا نسبت به یک کیس فول تاور محدودتر هستند اما باز هم آزادی عمل شما نسبت به لپ تاپ و آل این وان بیشتر است.

• آزادی عمل: وقتی صحبت از محدودیت می‌شود، اولین مورد فضای قرارگیری سیستم رایانه‌ای است. شاید یکی از گزینه‌های مناسب برای چنین موقعیتی، آل این وان به نظر برسد. انتخاب آل این وان باعث محدودیت‌هایی می‌شود که ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. اولین محدودیت آل این وان، صفحه نمایش آن است. وقتی یک آل این وان خریداری می‌کنید، باید با صفحه نمایش نصب شده روی آن کنار بیایید. در حالی‌که مینی کیس به شما آزادی عمل می‌دهد و می‌توانید هر مانیتور مناسبی که به کارتان می‌آید به آن متصل کنید.

• ابعاد کوچک‌تر نسبت به کیس تاور: به طور کلی مینی کیس‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست، محصولاتی کوچک هستند. این مدل‌ها نسبت به کیس‌های تاور ابعاد بسیار کوچک‌تری دارند و در بیشتر مدل‌ها امکان استفاده به عنوان استند مانیتور را هم ارائه می‌کنند. ابعاد کوچک‌تر به شما کمک می‌کند فضای کار را بهتر مدیریت کنید و برای بقیه تجهیزات، فضای کافی داشته باشید.

• قیمت به‌صرفه: شاید مهم‌ترین مزیت مینی کیس، مخصوصا در ایران، قیمت پایین آن باشد. اجازه دهید با یک مثال موضوع را بررسی کنیم. قیمت کیس استوک HP نسبت به مدل مشابه با توان برابر بسیار پایین‌تر است. در واقع با پرداخت رقمی کم‌تر صاحب یک سیستم با قدرت بیشتر می‌شوید که می‌تواند کمک بزرگی به بودجه بندی و باقی ماندن پول برای خرید دیگر تجهیزات باشد.

• دوام بالا: مینی کیس‌ها طوری طراحی شده‌اند تا به مدت مدیدی مورد استفاده قرار بگیرند. این ویژگی با طراحی و مهندسی خاص قطعات داخلی به دست می‌آید. اگر درب یک مینی کیس را باز کنید، شاهد طراحی پیچیده و کارآمد سیستم خنک کننده و جایگیری دقیق قطعات خواهید بود. با این ویژگی، عمر مفید قطعات بسیار بالا می‌رود و سیستم در طول مدت دچار افت عملکرد نخواهد شد. در واقع این طراحی مهندسی شده، باعث شده تا خرید مینی کیس استوک هم گزینه‌ای به‌صرفه باشد هم مطمئن.

• امکانات گسترده‌: مینی کیس‌ها درست مثل کیس‌های فول تاور، مجموعه‌ای کامل از پورت‌ها را به کاربر ارائه می‌دهند. بسته به مدل، تعداد زیادی USB از نوع A و حتی C در این محصولات وجود دارد. خروجی‌های تصویر هم در مینی کیس‌ها تنوع بالایی دارند و شامل D-SUB، HDMI و Display Port می‌شوند. در واقع همه آنچه که از یک کامپیوتر رومیزی توقع دارید، در مینی کیس‌ها ارائه می‌شود.
 

چالش‌های خرید مینی کیس


مینی کیس به عنوان محصولی به‌صرفه، بهترین گزینه برای خرید در تعداد زیاد و برای کسب‌وکارها است. البته نمی‌توان از برخی چالش‌های موجود در خرید مینی کیس چشم پوشی کرد. مینی کیس‌های موجود در بازار ایران، همگی به صورت استوک وارد کشور شده و به فروش می‌رسند. برای همین، پیدا کردن یک فروشنده معتبر و متخصص، مهم‌ترین چالش خرید مینی کیس استوک است. فروشندگان مختلفی این دستگاه‌ها را عرضه می‌کنند که هر کدام، فراخور توان و تخصص، محصولات را تضمین می‌کنند. در این میان پیدا کردن یک فروشنده که بتواند تست‌های لازم را به انجام برساند و ضمانت معتبر ارائه دهد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

برای مقابله با این چالش، پیشنهاد می‌کنیم مینی کیس استوک را از فروشندگان متخصص و معتبر تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت و عملکرد دستگاه آسوده باشد. یکی از باسابقه‌ترین و معتبر‌ترین فروشگاه‌های عرضه کننده مینی کیس استوک در ایران، تاپ رایان است. با استفاده از سایت این فروشگاه می‌توانید به راحتی به تمام مدل‌های تست شده و موجود دسترسی داشته باشید و مشخصاتشان را مقایسه کنید.


 

خرید مینی کیس از تاپ رایان


همان‌طور که گفتیم مینی کیس‌های موجود در بازار ایران، همگی به صورت استوک وارد و توسط فروشندگان عرضه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مراحل تأمین مینی کیس استوک برای فروش به مشتریان، انتخاب مدل‌هایی با بهترین وضعیت عملکردی و بدون خرابی است. تاپ رایان به عنوان با سابقه‌ترین عرضه کننده اینترنتی مینی کیس‌های برندهای HP، دل و لنوو، با تکیه بر تخصص و مهارت تیم کارشناسان خود، محصولات را به صورت مستقیم از بهترین تأمین کننده تهیه می‌کند. این محصولات پس از وصول به انبار، به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرند و عملکرد صحیح آن‌ها تأیید می‌شود.

علاوه بر اطمینان از سلامت و عملکرد مینی کیس‌های موجود در تاپ رایان، این فروشگاه یک امتیاز دیگر هم دارد. خریداران مینی کیس استوک می‌توانند محصول مورد نظر خود را انتخاب و برای کاستوم کردن آن، درخواست بدهند. به عنوان مثال شما یک مینی کیس HP با پردازنده نسل ۶ و رم ۴ به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD انتخاب می‌کنید. در قسمت ثبت سفارش، درخواست ارتقا مد نظرتان را اضافه کرده و پس از هماهنگی با شما، قطعات به صورت تخصصی تأمین و نصب خواهند شد. مزیت این روش، سازگاری ۱۰۰ درصدی قطعات جدید و عملکرد کاملا عالی آن‌ها خواهد بود.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم با مراجعه به وب سایت فروشگاه تاپ رایان، تمامی مینی کیس‌های موجود در بازار ایران که صلاحیت عرضه توسط تاپ رایان را داشته‌اند، مشاهده کنید. در این فروشگاه اینترنتی انواع مینی کیس‌های استوک، تین کلاینت و البته دیگر قطعات کامپیوتری به فروش می‌رسد که همگی ضمانت اصالت داشته و از بهترین تأمین کنندگان بازار تهیه می‌شوند.

 
کد مطلب : ۲۸۳۰۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما