۰

کسب درآمد از فروش غذا در منزل + ایده‌های اینترنتی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
کسب درآمد از فروش غذا در منزل + ایده‌های اینترنتی
کسب درآمد از فروش غذا در منزل + ایده‌های اینترنتی

کترینگ‌های خانگی به نسبت رستوران‌های ایرانی غذاهای کم‌هزینه‌تر و خوش‌طعم‌تری دارند. زمانی که صحبت از کارآفرینی و شروع یک کسب و کار پر سود اینترنتی به زبان می‌آید، کمتر کسی به فکر راه اندازی یک تهیه غذای خانگی می‌افتد.

البته ایده‌های پول‌ساز فروش غذا فقط به درست کردن خورشت قورمه و قیمه خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید با تهیه مواد اولیه و خوراکی‌های خانگی هم درآمد خوبی داشته باشید. چطور؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به صورت کامل در این مورد صحبت کنیم.
 

ایده‌های پول‌ساز کسب و کار آنلاین غذا


یکی از ویژگی‌های مثبت کسب درآمد از غذا، سرمایه اولیه کم آن است. شما می‌توانید با کمترین هزینه و زحمت یک کار خانگی داشته باشید و سود خوبی هم از این طریق کسب کنید. انسان بدون خرید لباس و لوازم غیرضروری زنده می‌ماند، اما باور کنید که از خیر خوردن غذاهای خوشمزه نمی‌گذرد.

به همین خاطر 8 روش مختلف برای کسب درآمد از فروش غذا و مواد غذایی را به شما معرفی کردیم.
 

1- مواد اولیه خانگی درست کنید


مواد اولیه خانگی همان محصولات و سوغاتی‌هایی است که مردم سراسر ایران برای آن سرودست می‌شکنند. مثلاً برای درست کردن خورش آلو مسما و خورش آلواسفناج نیاز به آلوهای خشک شده خوشمزه می‌گردند.

کشک، پیاز داغ، سیرداغ، کنسروهای خانگی، رب و... را در منزل درست کنید. حتی می‌توانید با بسته بندی حبوبات، گندم، جو و دیگر مواد اولیه، فروش خوبی داشته باشید.
 

2- خدمات پذیرایی از مهمانی‌ها را قبول کنید


یکی از لذت‌بخش‌ترین کسب و کارهای خانگی مربوط به تهیه مواد غذایی و خوراکی جشن‌ها است. شما می‌توانید انواع فینگرفود و تنقلات خانگی گرفته تا لقمه‌های الویه، میرزاقاسمی، کشک بادمجان و... را با تزیینات زیبا به فروش برسانید.

از طرف دیگر اگر به شیرینی پزی علاقه داشته باشید می‌توانید کیک، مینی کیک و شیرینی‌های مراسمات را درست کنید. بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی با پخت و تزیین شیرینی‌های مینیمال و ترند توانستند مشتری جذب کنند.


3- غذاهای محلی بفروشید


یکی از ایده‌های ناب برای فروش مواد غذایی، غذاهای محلی شهرهای ایران است. اگر شمالی هستید و در حال حاضر در تهران زندگی می‌کنید، این فرصت را غنیمت بشمارید. هر شهر ایران غذای مخصوص به خودش را دارد.

بسیاری از مسافران به هوای خوردن یک اکبر جوجه نرم و لذیذ یا جوجه ترش خوشمزه همراه با دورچین معروف رشت پا به شهرهای شمالی می‌گذارند. اگر دست‌پخت خوبی دارید و از پس پخت غذاهای محلی برمی‌آیید، یک تهیه غذای خانگی محلی راه اندازی کنید.
 

4- خوراکی‌های بسته بندی شده بفروشید


یکی از راه‌های کسب درآمد از فروش غذا مربوط به خوراکی‌های بسته‌بندی‌شده است. شما می‌توانید با تهیه مواد غذایی از کشاورزان و بسته بندی خلاقانه، درآمد خوبی کسب کنید. اگر در روستا یا شهرهای کوچک ایران زندگی می‌کنید، به مواد غذایی ارزان قیمت و باکیفیت دسترسی دارید.

شاید هم خودتان یا آشنایان به شغل کشاورزی مشغول باشید. بسیاری از خانم‌های خانه دار طرف‌دار مواد غذایی منجمد شده هستند. شما می‌توانید هویج، کلم بروکلی، نخود فرنگی، ذرت، فلفل دلمه و هر نوع مواد اولیه دیگری را به صورت فریز شده به فروش برسانید.

انواع ترشی‌های خانگی مثل ترشی شور، ترشی فلفل، ترشی هفت بیجار، ترشی لیته، ترشی هلو، ترشی آلبالو، سیرترشی، ترشی مخلوط و... را درست کنید. این روزها پای هر سفره‌ای که بنشینید، انواع و اقسام ترشی‌ها را خواهید دید.
حتی با بسته بندی گوشت چرخ کرده، گوشت خورشتی و... می‌توانید مشتری جذب کنید. البته بسته بندی گوشت بیشتر به درد قصابان می‌خورد. به هر حال کمتر مشتری اعتماد می‌کند که از شما گوشت بسته بندی شده تهیه کند.
 

5- غذاهای رژیمی درست کنید


غذاهای رژیمی و سالم جایگاه خاصی در میان افراد دارد. یکی از ایده‌های سودآور درست کردن غذاهای بدون قند برای افراد دیابتی، غذاهای بدون نمک برای افراد سالمند و مواد غذایی مخصوص گیاه خواران است.

می‌توانید با تولید محصولات طبیعی و ارگانیک هم مشتریان خوبی داشته باشید.
 

6- مواد غذایی مورد نیاز رستوران‌ها را تأمین کنید


ششمین راه کسب درآمد با غذای خانگی مربوط به تهیه مواد غذایی رستوران‌ها است. مثلاً رستوران‌ها نیاز به سیب زمینی‌های نیمه سرخ شده، زیتون پرورده، ذرت نیمه پخته، سبزیجات خورد شده، حبوبات پاک شده و... دارند.

شما می‌توانید در منزل مواد غذایی اولیه رستوران‌ها را درست کنید. با این روش یک کسب و کار B2B هم راه اندازی خواهید کرد.
 

7- مواد غذایی خشک شده بفروشید


اگر یک دستگاه سبزی خورد کنی یا میوه خشک کن داشته باشید، می‌توانید مشتریان زیادی داشته باشید. به سراغ تره بار اصلی محل زندگی خودتان بروید و انواع و اقسام سبزی‌ها را تهیه کنید. پس از شستشو و خورد کردن سبزی‌ها، آن‌ها را بسته بندی کنید.

البته می‌توانید برخی از سبزی‌ها را به صورت خشک شده هم بفروشید. برای خشک کردن سبزی می‌توانید از دستگاه یا پشت بام خانه استفاده کنید. دومین محصول پرطرف‌دار هم مربوط به میوه‌های خشک شده است.

میوه‌های هر فصل را تهیه کنید و بعد از خشک کردن، آن‌ها را در بسته بندی‌های خلاقانه به فروش برسانید.


8- غذاهای خانگی درست کنید


درست کردن غذاهای خانگی و راه اندازی یک کترینگ می‌تواند شروع یک کسب و کار پر سود برای شما باشد. البته برای راه اندازی کترینگ خانگی نیاز به چند نیرو و دریافت مجوز از وزارت بهداشت دارید. ولی ارزشش را دارد تا با تهیه مجوز، انواع و اقسام غذاهای خانگی را درست کنید.

برای فروش این غذاها می‌توانید به سراغ شرکت‌ها بروید یا با استفاده از ابزارهای آنلاین، کترینگ خودتان را در اینترنت ثبت کنید. مشتریان شما به صورت روزانه سفارش خودشان را ثبت می‌کنند.
 

آخرین راه درآمدزایی از آشپزی


آخرین راه برای درآمدزایی از آشپزی مربوط به ضبط ویدئو و آموزش آشپزی است. با تهیه ویدئو‌های آشپزی و قرار دادن آن در یوتیوب می‌توانید از هر بازدید ویدئو درآمد داشته باشید. البته این کار کمی زمان‌بر است.

اما اگر به اینترنت دسترسی دارید و از پس ضبط ویدئو برمی‌آیید، حتماً یک کانال آپارات یا یوتیوب درست کنید و ویدئوهای آموزشی آشپزی خودتان را در آنجا قرار دهید. بعد از مدتی که بازدید ویدئوهای شما افزایش پیدا کرد، درآمد دلاری شما هم آغاز می‌شود.
به همین راحتی می‌توانید از ضبط آشپزی‌های روزانه خودتان هم درآمد داشته باشید. نظر شما در مورد راه اندازی کسب و کار آنلاین غذا چیست؟

منبع: Portal.ir
 
کد مطلب : ۲۸۳۰۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما