۰
اتحادیه فناوران رایانه ابتدای سال جدید در دستور قرار داد؛

ساماندهی توزیع دسترسی کاربری(IP) ثبت اظهارنامه مالیاتی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰
ساماندهی توزیع دسترسی کاربری(IP) ثبت اظهارنامه مالیاتی

آی‌تی‌من- بهزاد مبینی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی هرساله برای ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل و شرکت‎ها، تعداد مشخصی دسترسی کاربری و به اصطلاح(IP)را در اختیار اتحادیه فناوران قرار می‎دهد، گفت: این IPها بین کافی‎نت‎های دارای جواز کسب در رسته خدمات حضوری و غیرحضوری اینترنت با توجه به ظرفیت و نیاز آنها توزیع می‎شود.

وی اضافه کرد: سامانه سازمان امور مالیاتی دارای محدودیت‎ هایی است که منجر به انجام ساماندهی در هر سال در زمینه دسترسی کاربری برای ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌‎شود. به طور مثال، در سامانه برای هر عضو کافی‎نت یک کد ملی، یک شماره موبایل و یک مک آدرس تعریف می‎شود و تکرار کد ملی دیگر قبول نیست. با توجه به اینکه به هر کافی‌نت 3 دسترسی کاربری(IP) تعلق می‌گیرد، به ناچار 2 دسترسی کاربری به نام افراد دیگری ثبت می‎شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که IP معمولا بنام پرسنل
کافی‎نت‎ها ثبت می‎شود و بعضا دیده می شود که وقتی پرسنل در کافی‌نت جابجا می‌شود یا قطع همکاری می‌گردد باید این آی پی قطع شود و آی‌پی مجدد درخواست گردد که یکی از موارد مهم در ساماندهی را تشکیل می‎دهد.

مبینی با بیان اینکه این موضوع باعث شده تا اتحادیه هر سال اقدام به ساماندهی IPهای ثبت اظهارنامه مالیاتی کند، گفت: سطح دسترسی که به کافی‌نت‌ها ارایه می‎شود در صورتی که استفاده نشوند و یا تغییراتی در واحد صنفی کافی‌نت ایجاد شود، نیز باطل خواهند شد.

وی تصریح کرد: نزدیک به سه سال است که کارگروه کافی‌نت در اتحادیه صنف فناوران رایانه تشکیل شده و روند استفاده از IP  ها توسط اساتید که خود اعضای اتحادیه هستند، به فعالان جدید رسته کافی‌نت آموزش داده می‎شود و نظارت بر فعالیت کافی‌نت‌ها به صورت هماهنگ از طریق کارگروه کافی‌نت صورت می‎گیرد.


 
کد مطلب : ۲۷۱۷۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما