۰
تعلیق مالیات دیجیتال در قبال رفع تهدید افزایش تعرفه‌های واردات

ترامپ و ماکرون آتش بس دادند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷
توافق ترامپ و مکرون بر سر تعویق مالیات دیجیتال
توافق ترامپ و مکرون بر سر تعویق مالیات دیجیتال
 
آی‌تی‌من- منابع آگاه در فرانسه می‌گویند که فرانسه قبول کرده که مالیات دیجیتال را فعلا اجرایی نکند و از سوی دیگر آمریکا نیز قول داده که به مذاکرات برای یافتن راه حلی برای این موضوع ادامه دهد و فعلا  تهدید به افزایش تعرفه‌های وارداتی را عملی نکند.

بنا به گزارش رویتر، منابع آگاه گفته‌اند که بر اساس توافق ترامپ و ماکرون، دو کشور تا پایان سال 2020 وارد جنگ تعرفه‌ای نخواهند شد و در این مدت، مذاکرات گسترده‌تری را در سازمان همکاری‌ اقتصادی و توسعه سازمان ملل (OECD) با هدف بازنگری در قوانین بین‌المللی مالیاتی را دنبال خواهند کرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که فرانسه در ماه ژوییه سال گذشته میلادی تصمیم گرفت که بر شرکت‌های فناوری که بیش از 25 میلیون یورو در خاک فرانسه و 750 میلیون یورو در سراسر جهان درآمد کسب می‌کنند، معادل 3 درصد درآمدشان در فرانسه مالیات اعمال کند.

در واکنش به این تصمیم، دولت آمریکا نیز اعلام کرد که بر واردات کالاهایی مانند کیف دستی و شامپاین از فرانسه، تعرفه‌ وارداتی اعمال می‌کند. آمریکا مدعی است که این مالیات، به صورت ناعادلانه شرکت‌های اینترنتی آمریکایی را هدف گرفته است.

مقامات فرانسوی اما با رد این ادعای آمریکا گفته‌اند که در صورت حصول توافق بر سر مالیات دیجیتال در سازمان OECD، فرانسه بلافاصله این توافق را جایگزین قانون مالیات خود خواهد کرد.

اما از طرفی فرانسه نگران است که ایالات متحده آمریکا با جلوگیری از انجام مذاکرات OECD به اعمال تعرفه‌های وارداتی بر کالاهای فرانسوی بپردازد و به همین دلیل پیشنهاد کرده که تا پایان سال 2020 دریافت پیش پرداخت مالیات دیجیتال را به تعلیق درآورد؛ در حالی که ماه آوریل، زمان سررسید این مالیات است.

یک مقام آگاه در وزارت اقتصاد فرانسه به رویتر گفت: پیشنهاد ما به این منظور ارایه  شده که حسن نیت خودمان را نشان بدهیم و پرداخت این مالیات را تا ماه دسامبر سال 2020 به تعویق بیندازیم.

برونو لومر (Bruno Le Maire)  وزیر اقتصاد و امور مالی فرانسه و استیون منوچین، وزیر اقتصاد ایالات متحده قرار است که امروز (چهارشنبه) در جریان نشست داووس، درباره جزییات این توافق به مذاکره بپردازند.

کاخ سفید نیز روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که ترامپ و ماکرون بر سر اهمیت تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات توافق کرده‌اند.

گفتنی است که نزدیک به 140 کشور در پایان ماه جاری میلادی در اجلاس OECD دیدار  می‌کنند تا در بزرگ‌ترین بازنگری مقررات بین‌المللی مالیاتی از سال 1920 تا کنون و سازگار کردن آن با نیازهای عصر دیجیتال مشارکت کنند.


 
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۳۳۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما