۰

پدر «کپی پیست» در گذشت

تاریخ انتشار
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۰
لری تسلر، مبدع کپی پیست درگذشت
لری تسلر، مبدع کپی پیست درگذشت

آی‌تی‌من- تسلر که فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد بود، از پیشگامان کامپیوتر بود، روز دوشنبه در سان‌فرانسیسکو از دنیا رفت.

او کار خود را در سیلیکون ولی، در شرکت زیراکس آغاز کرد و سپس استیو جابز او را به اپل آورد. تسلر در شرکت‌های آمازون و یاهو نیز کار کرده است.

در پی درگذشت او، شرکت زیراکس در توییتی نوشت: مخترع کات، کپی و پیست، Find و Replace و دستورات متعدد دیگر، لری تسلر، محقق زیراکس بود. اینکه روز کاری شما امروز راحت‌تر شده است، به خاطر ایده‌های نوآورانه او بود.

تسلر 17 سال برای اپل کار کرد و به سمت دانشمند ارشد در این شرکت رسید.

این دانشمند در سال 1954 در محله برانکس نیویورک به دنیا آمد. تخصص اصلی  او در زمینه طراحی رابط کاربری بود و شناخته شده‌ترین ابداعاتش، همان‌هایی است که به روش کپی و الصاق متن و فایل مربوط می‌شود. او این دستورات را به همراه تیم مات (Tim Mott) در مرکز تحقیقات زیراکس ابداع کرد. این دستورها نخستین بار در کامپیوتر لیزای اپل در سال 1983 به کار برده شد و در سال‌های بعد در کامپیوترهای مکینتاش نیز از آنها استفاده شد. در سال 1974 استیو جابز که برای بازدید به مرکز تحقیقات زیراکس آمده بود، با تسلر آشنا شد. تسلر در این دیدار، نمونه اولیه کامپیوتر شخصی Alto را به جابز نشان داد که با ماوس کار می‌کرد. در آن زمان، برای کار با کامپیوترهای رایج، باید دستورات در سیستم عامل تایپ می‌شد، اما او با ماوس روی آیکون‌های مختلف به راحتی کلیک می‌کرد و دستورات انجام می‌شد.

تسلر به یاد می‌آورد که جابز از دیدن این کامپیوتر هیجان زده شده و گفته است: چرا با این ایده کاری نمی‌کنید؟ این ایده انقلابی است.
 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۳۴۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما