۰
یک نماینده مجلس:

دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از شرکت‌های خلاق پوست‌ اندازی کنند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از شرکت‌های خلاق پوست‌ اندازی کنند
دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از شرکت‌های خلاق پوست‌ اندازی کنند

آی‌تی‌من- کمال علیپور خنکداری، نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر سوادکوه و جویبار، در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی‌در این باره گفت: دنیای امروز هم‌زمان دنیای دانش و بینش است، برای پیشبرد امور در حوزه‌های مختلف، علاه بر دانش باید، بینش و تدبیر لازم را نیز دارا بود. جهان در همه عرصه‌ها در حال تغییر و تحولات ساختاری است و فعالان فناور و خلاق، حرف اول را در این مسیر تحولی و پرتلاطم می‌زنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌افزود: باید به این مهم توجه داشت که هدف اولیت دار تولید علم و خلاقیت، باید تاثیرگذاری بر روی کیفیت زندگی مردم و ارتقا و پیشبرد اهداف اقتصادی باشد، حضرت آقا نیز چند سالی است که به جد بر روی مسئله دانش‌بنیان‌ها تاکید یژه‌‎ای داشته‌اند. زیرا این دانش و خلاقیت است که بسترهای افزایش قدرت یک ملت را آماده می‌سازد.

علیپور خنکداری با اشاره به پیشرفت‌های فراوان ملت ایران در عرصه‌های علمی‌و نوآرانه بیان کرد: با وجود همه این پیشرفت‌ها، هنوز کارهای بر زمین مانده قابل توجهی وجود دارد، این فاصله باید با حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان پر شود. مدیران قدیمی‌و دستگاه‌های اجرایی باید از حالت خمودگی و رخوت خارج شوند و خود را با تغییرات بسیار سریع دانشی، علمی‌و خلاقانه عصر حاضر همسان سازند.

عضو فراکسیون معدن و صنایع معدنی در ادامه افزود: زمان گذار از نگاه سنتی به صنعت فرا رسیده و دیگر باید تفکر خلاقیت محور را جایگزین مدیریت سنتی کرد. شرکت‌های خلاق ستون خیمه این تغییر و گذار هستند و بسیار ضرورری است که توجه ویژه‌ای به این شرکت‌ها و جوانان خلاق و نوآور ایرانی صورت گیرد. دستگاه‌های اجرایی همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور باید پوست‌اندازی کنند. برون سپاری خدمات و تامین کالاها از سبد کالاهای خلاق و دانش‌بنیان یکی از حمایت‌های است که هر سازمان و نهاد ادارای باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

این قانونگذار ایرانی گفت: مجلس شورای اسلامی ‌آمادگی دارد تا هر حمایت لازم را برای بسط و گسترش بیشتر آکوسیستم خلاقیت، خانه‌های خلاق و شرکت‌های خلاق دانش‌بنیان مبذول دارد.
 
کد مطلب : ۲۷۹۶۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين