۰

اخراج 47 هزار نفر از کارکنان شرکت‌های فناوری در سیلیکون ولی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
اخراج 47 هزار نفر از کارکنان شرکت‌های فناوری در سیلیکون ولی
اخراج 47 هزار نفر از کارکنان شرکت‌های فناوری در سیلیکون ولی

آی‌تی‌من- بنا به اعلام Layoffs.fyi، سایتی که اخراج‌های حوزه فناوری از سال 2020 تا کنون را ردیابی کرده است، در سال 2022 بیش از 47 هزار نفر نفر در 252 شرکت فناوری منطقه خلیج سانفرانسیسکو بیکار شده‌اند که به گفته راجر لی، بنیان‌گذار سایت مذکور، تقریباً 30 درصد کل اخراج‌های ثبت شده در این وب‌سایت از کل جهان است.

لی گفت که Layoffs.fyi  را به عنوان یک پروژه جانبی به منظور ایجاد آگاهی در مورد همه این اخراج‌های حوزه فناوری ایجاد کرده، با این امید که بتواند به کارکنان بیکار شده کمک کند کار پیدا کنند.

او انتظار داشت که قطعاً اخراج‌هایی صورت بگیرد، اما پیش‌بینی نمی‌کرد که این سایت برای کارگران فناوری در سراسر جهان ارزشمند شود. در حدود سه سال اخیر، لی تقریباً تک‌تک اخراج‌ها در صنعت فناوری را دنبال کرده است. او این اطلاعات را را از طریق پست‌های لینکدین، مقالات خبری و یادداشت‌های داخلی به اشتراک گذاشته شده گردآوری می‌کند.

بنا به اطلاعات جمع‌آوری شده، از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری که در ماه‌های اخیر دست به اخراج گسترده زده‌اند، می‌توان به Salesforce، توییتر و از همه مهم‌تر متا اشاره کرد که در اولین کاهش خود در سال جاری 11 هزار موقعیت شغلی را کاهش داد. 

 
کد مطلب : ۲۸۰۵۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين