۰

برنامه بلند‌پروازانه سرمایه‌داران بزرگ سیلیکون برای تاسیس آرمانشهری در کالیفرنیا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴
برنامه بلند‌پروازانه سرمایه‌داران بزرگ سیلیکون برای تاسیس آرمانشهری در کالیفرنیا
برنامه بلند‌پروازانه سرمایه‌داران بزرگ سیلیکون برای تاسیس آرمانشهری در کالیفرنیا

آی‌تی‌من- گروه Flannery Associates که متشکل از افراد فوق ثروتمندی است و پشت این طرح قرار دارد، در هفته جاری وب‌سایتی با نام California Forever برای این ابتکار راه‌اندازی کرده و تصاویری رندر شده از آرمانشهر خود را در آن به اشتراک گذاشته است. در این تصاویر شهری آرام با خانه‌هایی به سبک مدیترانه‌ای و محله‌هایی مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری ترسیم شده است.

راه اندازی ناگهانی این کمپین عمومی‌در حالی صورت می‌گیرد که این گروه با انتقادهای فزاینده‌ای در مورد دستور کار مبهم خود مواجه شده است.

پیش از این، هیچ کس نمی‌دانست دقیقاً چه کسی پشت خرید زمین‌های کشاورزی و زمین‌های خالی جنوب شرقی شهرستان سولانو، در حدود 60 مایلی سانفرانسیسکو بوده است.

در مجموع، این گروه نزدیک به یک میلیارد دلار برای خرید زمین هزینه کرده و به بزرگترین مالک زمین در شهرستان سولانو تبدیل شده است.

هفته گذشته، نیویورک تایمز فاش کرد که Flannery Associates توسط گروهی از سرمایه‌گذاران برجسته سیلیکون ولی حمایت می‌شود و هدف آن ساخت شهری جدید با استفاده از انرژی پاک است که هزاران شغل ایجاد می‌کند و در عین حال حمل و نقل عمومی‌‌قابل اعتماد و زندگی شهری آرامی‌را به ساکنان ارائه می‌دهد.

یان سرامک، معامله‌گر سابق و 36 ساله شرکت سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس این پروژه را رهبری کرده و اخیرا نیز اولین خانه را در این شهر خریداری کرده است. افراد حامی‌این پروژه شامل رید‌هافمن؛ مایکل موریتز، هم‌بنیان‌گذار لینکدین؛ لورین پاول جابز، همسر استیو جابز و بنیان‌گذار گروه بشردوستانه امرسون کلکتیو؛ مارک اندریسن، سرمایه‌گذار و توسعه‌دهنده نرم‌افزار؛ پاتریک و جان کالیسون، هم‌بنیان‌گذاران استرایپ و همچنین دنیل گراس و نت فریدمن، کارآفرینان شناخته شده هستند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، این گروه اخیراً شروع به تعامل با مقامات محلی و ساکنان کرده است و از مالکانی که زمین‌های خود را فروخته‌اند به دلیل آنچه که آن را «توطئه غیرقانونی تعیین قیمت» می‌دانست شکایت کرده است.

بیل داد، یک سناتور ایالتی در بیانیه‌ای گفت: «مردم منطقه من به‌طور قابل‌توجهی از یک گروه سرمایه‌گذاری در سایه که زمین‌های کشاورزی بزرگی را ، به ظاهر برای ساختن یک شهر جدید خریداری می‌کند، نگران هستند. ما واقعاً نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، زیرا سرمایه‌گذاران چیزی را با مردم محلی به اشتراک نمی‌گذارند.»

اما در پاسخ به این نگرانی‌ها، وب‌سایت کالیفرنیا فورا ور ادعا کرده تا زمانی که خرید زمین به پایان نرسد، به منظور جلوگیری از سفته‌بازی روی زمین، نمی‌تواند برنامه‌های خود را علنی کند.

این گروه اعلام کرده که متعهد به گفت‌وگو با ساکنان و مقامات به منظور ایجاد «فرصتی برای یک جامعه جدید، مشاغل محلی با درآمد خوب، مزارع خورشیدی و فضای باز» است.

کالیفرنیا فورا ور می‌گوید که این پروژه می‌تواند «هزاران شغل محلی دائمی‌‌و با درآمد خوب» و یک مزرعه خورشیدی بزرگ به ارمغان بیاورد.

رندرها خانه‌های نزدیک به پارک‌ها، فضاهای طبیعی برای قایق‌رانان، ماهی‌گیران، دوچرخه‌سواران و خدمه‌هایی در حال کار بر روی پنل‌های خورشیدی را نشان می‌دهند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۶۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما