۰

6 فرصتی که ChatGPT برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۴
6 فرصتی که ChatGPT برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم می‌کند
6 فرصتی که ChatGPT برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم می‌کند
 

آی‌تی‌من- کارآفرینان اکنون می‌توانند از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی برای تقویت قابلیت‌ها و بهره‌وری کسب و کار خود بدون افزودن مقادیر قابل توجهی سرمایه یا هزینه سربار استفاده کنند.

ابزار هوش مصنوعیChatGPT که توسط OpenAI در سال 2022 منتشر شد، یکی از پیشرفته‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارهای موجود در بازار است. در ادامه به نقل از وب‌سایت entrepreneur.com شش روشی را بررسی می‌کنیم که کارآفرینان می‌توانند از ChatGPT برای صرفه‌جویی در زمان و پول استفاده کنند.

1- تولید محتوا
اکثر کارشناسان بازاریابی بر این باورند که ایجاد محتوای جذاب یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد فالوور و جذب مشتری است. چالش این است که تولید محتوا زمان زیادی می‌طلبد. در بیشتر صنایع، پست کردن در رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ چندین بار در هفته استاندارد است و هر قطعه محتوا معمولاً بین دو تا شش ساعت طول می‌کشد. این مساله می‌تواند یک کارآفرین را از سایر فعالیت‌های حیاتی برای حفظ فعالیت کسب و کار دور کند.

ChatGPT می‌تواند مدت زمانی را که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای تولید محتوای مورد نیازشان از جمله مقاله‌ها، پست‌های وبلاگ، اسکریپت‌های ویدیویی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی لازم است، به میزان قابل توجهی کاهش دهند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ChatGPT از اینترنت برای اطلاعات استفاده می‌کند؛ بنابراین ممکن است در معرض خطر پست کردن چیزی بیش از حد مشابه با وب سایت دیگری باشید که می‌تواند به رتبه بندی موتور جست‌وجوی شما آسیب برساند. بنابراین همیشه باید در متن‌های تولیدی به نحوی تغییر ایجاد کرد که اختصاصی شما باشد. با این حال،ChatGPT  می‌تواند به میزان قابل توجهی زمان صرف شده برای ایده‌ها و ایجاد پیش نویس‌ها را کاهش دهد.

2- تعامل با مشتری
یکی از مزایای کلیدی کسب و کارهای کوچک، توانایی آنها در ارائه خدمات سفارشی و برتر به مشتریان است. کارآفرینان می‌توانند به جای استخدام تیم‌هایی از نمایندگان خدمات مشتری برای پاسخگویی به سوالات مشتریان یا تعامل با آنها در رسانه‌های اجتماعی، بخش عمده‌ای از این کار را به هوش مصنوعی بسپارند.

ChatGPT به طور خاص برای ارایه پاسخ‌های طبیعی به افراد طراحی شده است. کسب‌وکارها می‌توانند از این فناوری برای ساخت روبات‌های چت استفاده کنند که علاوه بر گفت‌وگ با کاربران در رسانه‌های اجتماعی، به ایمیل‌هایی با سؤالات متداول پاسخ دهند یا محصولات و خدمات خاصی را بر اساس نیازهای مشتری توصیه کنند.

اگرچه این کار نیاز به کدنویسی دارد، اکثر صاحبان مشاغل می‌توانند ChatGPT را با دانش فنی بسیار کمی‌ در وب سایت یا فید رسانه‌های اجتماعی خود بگنجانند. حتی اگر برای ساختن آن نیاز به استخدام شخصی داشته باشید، به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از استخدام یک تیم کامل خدمات مشتری خواهد بود.

3- رفع موانع زبانی
سی سال پیش، اکثر مشاغل کوچک مجبور به فعالیت در مناطق جغرافیایی محدود بودند؛ زیرا منابع و ابزار شرکت‌های بزرگ برای گسترش به بازارهای بین‌المللی را نداشتند. امروزه اینترنت کل کره زمین را به هم متصل کرده است. اکنون، چالش این است که بتوانیم با موانع زبانی مختلفی که کسب و کارهای کوچک در طول مسیر با آن مواجه می‌شوند، مقابله کنیم.

اگرچه ابزارهای ترجمه زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند، بسیاری از آنها ترجمه‌هایی را تولید می‌کنند که درک آنها دشوار است. اما ChatGPT می‌تواند ترجمه‌های خوش ساختی تولید کند و حتی آنها را با سبک‌های خاص (گویش‌های رسمی‌ تجاری، عامیانه یا محلی و غیره) بنویسد. کسب‌وکارهای کوچک همچنین می‌توانند از ChatGPT برای تولید وب‌سایت‌های جدید، برچسب‌های محصول و دستورالعمل‌های دستورالعمل به زبان محلی در عرض چند دقیقه استفاده کنند.

4- ارایه برای مشتری و سرمایه گذار
صاحبان مشاغل کوچک باید زمان و تلاش زیادی را صرف متقاعد کردن دیگران کنند که چرا کسب و کار آنها شایسته توجه است. فروش به مشتریان برای ایجاد درآمد و سود از فروش برای ادامه فعالیت کسب و کار بسیار مهم است و جذب سرمایه گذار نیز نقش مهمی در توسعه ایفا می‌کند.

کارآفرینان می‌توانند از ChatGPT برای ایجاد ارائه‌ها و مطالب بازاریابی استفاده کنند تا به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را معرفی کنند.

5- پشتیبانی فنی ارزان
بیشتر کارآفرینان معمولا چند کار انجام می‌دهند. بسیاری از آنها نقش‌های فروشنده، طراح محصول، حسابدار، مدیر وب، مدیر رسانه‌های اجتماعی و از این قبیل را یک‌جا خودشان به عهده می‌گیرند؛ زیرا آنها بودجه یا تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات برای حل مسائل فنی ندارند.

پشتیبانی فناوری اطلاعات یک هزینه عمده برای کسب و کارهای کوچک است. ChatGPT می‌تواند به عنوان چت‌بات، پشتیبانی فنی را به عهده بگیرد و به کارآفرینان کمک کند که این چالش‌ها را سریع‌تر و با پول کمتر مرتفع کنند.

6- تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان
بیشتر کسب و کارهای کوچک هنوز در حال کار بر روی اصلاح محصولات و خدمات خود یا ساده سازی فرآیندهای خود هستند و بازخورد مشتری برای تشخیص اینکه چه چیزی از دیدگاه کاربر نهایی مناسب است، نقش مهمی دارد. کارآفرینان می‌توانند از ChatGPT برای تجزیه و تحلیل سریع و کارآمد بازخورد مشتریان از منابع مختلف استفاده کنند و متداول‌ترین موضوعات را برای تمرکز بر روی آنها ارائه دهند.


 
مرجع : entrepreneur.com
کد مطلب : ۲۸۱۰۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما