۰

افزایش ساخت رزومه انگلیسی جویندگان کار با هوش مصنوعی ChatGPT

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۹
افزایش ساخت رزومه انگلیسی جویندگان کار با هوش مصنوعی ChatGPT
افزایش ساخت رزومه انگلیسی جویندگان کار با هوش مصنوعی ChatGPT
 
دکتر اردلان تهرانی مشاور شغلی ارشد سایت رزومه نویس Resumenevis در بیانیه‌ای گفت: تقریباً نیمی‌‌از 243 فرد جویای کار که در اوایل این ماه مورد بررسی قرار گرفتند، از ChatGPT برای نوشتن رزومه انگلیسی استفاده کردند و اکثریت گفتند که این کار به آنها کمک کرد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. 78 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی گفتند که پس از استفاده از ChatGPT برای تهیه رزومه انگلیسی، به مصاحبه‌های استخدامی ‌‌دعوت شدند که 58 درصد این افراد به استخدام نهایی رسیده‌اند.
 
دکتر تهرانی در ادامه گفت : انگیزه اصلی برای کسانی که از ChatGPT استفاده می‌‌کنند، صرفه جویی در زمان است. جویندگان کار که از ChatGPT  برای نامه‌ها ویا رزومه‌های خود استفاده می‌کنند، واقعاً تفاوتی با کسانی که به یک سرویس رزومه‌نویسی یا استفاده از قالب‌ها و ابزارهای آنلاین در دسترس هستند ندارند. کاندیداهای استخدامی ‌‌درست مانند کارفرمایان در حال تجربه یک بازار کار رقابتی شدید هستند. برای کمک به کسب مزیت رقابتی، این افراد ممکن است نیاز به استفاده از هوش مصنوعی را برای تقویت رزومه انگلیسی خود احساس کنند. اساساً برای کارشناسان منابع انسانی غیرممکن است که بدانند آیا یک رزومه با استفاده از این فناوری جمع‌آوری شده است.
 
دکتر تهرانی افزود: هدف از رزومه این است که شخص به مصاحبه استخدامی ‌‌دعوت شود. بعد از آن این به کارشناسان استخدام بستگی دارد که از ابزارهای دیگر برای ارزیابی یک کارمند آینده نگر در طول فرآیند استفاده کنند.
 
گرچه مطالب نوشته شده توسط ChatGPT کیفیت بالا یا بسیار بالایی دارند اما بهرحال استفاده از چت بات‌ها هنوز در مرحله آزمایشی است و به عنوان یک هدف استراتژیک استخدام برای اکثر سازمان‌ها در چند سال آینده در نظر گرفته نمی‌‌شود چرا که محتوایی که این فناوری تولید می‌کند گاهی اوقات می‌تواند نادرست باشد.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۸۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما