۰
مدیر معاملات یوبیتکس در گفت‌وگو با فناوران:

صنعت رمز ارز از نبود قانون رنج می‌برد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
صنعت رمز ارز از نبود قانون رنج می‌برد
صنعت رمز ارز از نبود قانون رنج می‌برد

امکان خرید و فروش بیش از 200 ارز دیجیتال
امیرحسین کشاورز، متخصص بلاکچین و مدیر معاملات یوبیتکس در گفت‌وگو با فناوران گفت: در یوبیتکس طیف وسیعی از خدمات را  به کاربران ارائه می‌دهیم تا از سرمایه‌گذاری و معامله در بازار ارز دیجیتال حداکثر استفاده را ببرند. چه یک معامله‌گر باتجربه باشند و چه تازه کار، ابزارها و ویژگی‌هایی لازم را برای رفع نیازهای آنها داریم.

وی با تاکید بر اینکه تبادل بیش از 200 رمز ارز را در ایران پشتیبانی می‌کنیم، افزود: در حال حاضر امکان خرید و فروش بیش از 200 ارز دیجیتال در یوبیتکس با قیمت و حجم دلخواه فراهم شده است و بیش از 30 شبکه بلاکچین مختلف و پرکاربرد به صورت فول نود با ضریب امنیت و سرعت بالا را پشتیبانی می‌کنیم.

کشاورز در ادامه اضافه کرد: ساخت رایگان کارت هدیه ارز دیجیتال در قالب کریپتوکارت با طرح دلخواه در مناسبت‌های مختلف یکی از خدمات ویژه یوبیتکس برای کاربران است.

نبود قانون  و متولی واحد در صنعت رمزارز
کشاورز در ادامه سخنان خود در مورد وضعیت بازار رمز ارز در ایران گفت: خوشبختانه به دلیل ماهیت بلاکچین در صنعت رمزارز انحصار وجود ندارد. اما به دلیل تحریم‌ها، تبادل رمز ارز داخل ایران صورت می‌گیرد که این به بازار آسیب می‌رساند.

وی با  بیان اینکه صنعت رمز ارز از نبود قانون رنج می‌برد و متاسفانه اغلب قوانین موجود با تغییر مسوولیت افراد عوض می‎شود، افزود: کمیسیون‌های مختلفی در مجلس در زمینه رمز ارز فعال هستند،  اما تاکنون تنها 20 تا 30 درصد از حوزه رمز ارز قانونگذاری شده است. با این وجود همین که افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مجرم شناخته نمی‌شوند، جای شکر دارد.
کشاورز تصریح کرد: قوانینی که تاکنون در حوزه رمز ارز تدوین شده از سمت پلیس فتا و بانک مرکزی  بیشتر دستوری و بازدارنده هست تا اینکه حوزه را مدیریت کند. بنابراین این رویه قانونی  بیشتر برای فعالان این حوزه  با ضرر و زیان همراه بوده است تا سود.

وی اضافه کرد:  به گونه‌ای که پلیس فتا بلافاصله پس از مطرح شدن شکایت توسط کاربران، بدون در نظر گرفتن مسایل اگر طرف شاکی صرافی باشد، مستقیم صرافی را مجرم می‌داند و صراف بایستی خسارت پرداخت کند در صورتیکه صرافی فقط تبادل را انجام می‌دهد.

ضرورت شناسایی خطرات و ریسک‌های بازار رمز ارز
وی در مورد کلاهبرداری در حوزه رمزارز گفت: در این صنعت نیز مانند سایر صنایع دیگر تخلفاتی صورت می‌گیرد که ضرورت دارد کابرانی که به این بازار ورود می‌کنند دانش خود را به‌روز کنند.

کشاورز افزود:  باتوجه به اینکه نهاد قانونگذاری مشخصی در این حوزه وجود ندارد و مجوز کسب و کار واحدی برای ارایه خدمات نداریم، قطعا یکسری مشکلات وجود دارد. اما با این وجود سعی کرده‌ایم تمام فعالیت مان به صورت کاملا شفاف باشد، واریزها و برداشت‌ها از درگاه بانک مرکزی انجام شود و با  پلیس فتا همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ صرافی نمی‎تواند تضمین دهد که اتفاقی برای سرمایه کاربر رخ ندهد، گفت: یوبیتکس برای اطمینان خاطر کاربران خود تمهیداتی را اندیشیده است ولی باز هم نمی‌توانیم اطمینان خاطر صد درصدی بدهیم. به همین دلیل به کاربران تاکید می‌کنیم که رمز ارزی را خریداری کرده‎اند، بلافاصله برداشت و داخل کیف پول شخصی خودشان نگهداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه ریسک فعالیت در این بازار زیاد است، گفت: در برخی مواقع پیش آمده که کاربر سرمایه خود را یک روزه به دلایل مختلفی از دست داده است. بنابراین باید قبل از ورود به این بازار خطرات و ریسک‌های این بازار را به طور کامل بشناسند. قطعا ما هم در این راه به آنها کمک خواهیم کرد.

وی افزود: محدودیتی برای خرید رمز ارز وجود ندارد. ولی بهتر است که کاربران تازه وارد با  سرمایه گذاری کم وارد بازار شوند و پس از مدتی که کاملا با این صنعت آشنا شدند اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت کنند. یوبیتکس هر هفته تحلیل‌های بازار را ارایه می‌دهد که از آن می‌توانند استفاده کنند.

به گفته وی، در آکادمی ‌یوبیتکس کاربران می‌توانند به قوی‌ترین آموزش صفر تا صد حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال بصورت رایگان دسترسی پیدا کنند. مطالب آکادمی‌یوبیتکس به زبان ساده و کاملاً طبقه‌بندی شده است.

ریسک بالای کار با صرافیهای خارجی
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی کاربران تمایل دارند با صرافی‎های خارجی کار کنند، گفت: تعداد رمز ارزی که صرافی خارجی پشتیبانی می‌کند، بیشتر از تمام صرافی‌های ایرانی است. آنها می‌توانند مکاتبات بین المللی داشته باشند. با توجه به اینکه ما در تحریم هستیم یکسری از فیچرها را نمی‎توانیم ارایه دهیم.این موضوع کاربران را به صرافی‌های خارجی سوق می‌دهد.

وی افزود: اما قطعا صرافی‌های ایرانی خطرات کمتری نسبت به صرافی‌های خارجی دارند. اگر صرافی خارجی هک شود یا مشکلی پیش آید، کاربران هیچ اقدامی‌نمی‌توانند بکنند. نهادهای قانونی داخل ایران نیز هیچ حمایتی نمی‎کنند و تنها حرفشان این است که ما گفته بودیم به صرافی‌های خارجی رجوع نکنید. وی در مورد رمز ارز ملی و ریال دیجیتال نیز گفت: بسیاری از کشورها  در این زمینه در حال فعالیت هستند ولی به طور مشخص هنوز یه رمز ارز ملی ارایه نشده است. اگر همتی وجود داشته باشد و از نظرات افراد توانمند استفاده کنند ریال دیجیتال خیلی دور از ذهن نیست. مردم ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته خیلی در این حوزه عقب نیستند.

کشاورز با اشاره به استقبال مردم از رمز گفت: مردم کشور بی پولند به همین دلیل دنبال سود دلاری هستند. مجبورند یاد بگیرند و کسب درآمد کنند.

وی همچنین در ادامه در خصوص دلیل محبوبیت بیت کوین نسبت به سایر رمز ارزها گفت: بیت کوین مثل پیرمد ریش سفیدی هست که یک مسیر را هموار کرده و سایر افراد پشت این پیرمرد دانا در این مسیر قرار گرفته‎اند. به نظر می‎رسد در کوتاه مدت رمزارزی به پای بیت کوین نمی‌رسد، اما در دراز مدت امکان دارد که این اتفاق بیفتد. برخی رمز ارزها در یک مدت زمانی قیمت شان بیشتر از بیت کوین شد.
 
کد مطلب : ۲۸۱۹۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما