۰

احتمال معافیت 100 درصدی صادرات خرد برای بازگشت ارز

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶
احتمال معافیت 100 درصدی صادرات خرد برای بازگشت ارز
عدنان موسی پور در رابطه با آخرین تصمیمات در مورد نحوه پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات، گفت: در آخرین جلسه با  حضور  رییس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیشنهاداتی از سوی نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام شد و پس از بررسی آن پیشنهادات رییس کل بانک مرکزی نظر خود را اعلام کرد. 

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خواسته اصلی صادرکنندگان لغو پیمان سپاری ارزی است، گفت: این خواسته از سوی بانک مرکزی با توجه به شرایط خاص اقتصادی مورد قبول واقع نشد، اما همتی پس از شنیدن نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی به جمع بندی اظهارات پرداخت و بر آن اساس اعلام کرد که فعلا و برای حل برخی از مشکلات صادرکنندگان پیش نویسی برای ارایه به دولت  تهیه می شود تا با بررسی نهایی این پیش نویس مصوب و سپس ابلاغ شود.

موسی پور اظهار داشت: آخرین جمع بندی در این جلسه برای ارایه به دولت در جلسه این بود که صادرات زیر یک میلیون دلار به طور کامل از تعهد ارزی معاف شود و صادرات بین یک تا 3 میلیون دلار هم 50 درصد از تعهد ارزی معاف شود. 

وی افزود: همچنین مقرر شد تا صادرات 3 تا 10 میلیون دلار هم 30 درصد معاف از تعهد ارزی شود و صادرات بالای 10 میلیون دلار یا بصورت کامل ارز حاصل از صادرات را برگرداند و یا اینکه موظف شوند که بین 90 تا 95 درصد ارز حاصل از صادرات را برگردانند. 

 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۰۵۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما