۰

هشدار اتحادیه اروپا درباره یک مدل ساعت هوشمند کودکانه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۸
هشدار اتحادیه اروپا درباره یک مدل ساعت هوشمند کودکانه

آی‌تی‌من- این ساعت مچی که مجهز به GPS، میکروفون و اسپیکر است و به نوعی طراحی شده که والدین بتوانند موقعیت فرزندشان را ردیابی و از طریق یک اپ ویژه با آنها ارتباط برقرار کنند، ممکن است این کودکان را با خطر مواجه کند. کمیسیون اروپایی در یک هشدار ویژه اعلام کرده که اپ این ساعت به سادگی قابل هک شدن است و می‌تواند به مجرمان امکان ردیابی و حتی پنهان کردن موقعیت مکانی واقعی کودکان را بدهد.

این کمیسیون اعلام کرده که داده‌هایی مانند سابقه موقعیت مکانی، شماره تلفن‌ها و سریال نامبر این دستگاه را می‌توان به سادگی تغییر داد. همچنین مجرمان می‌توانند با ارسال دستوراتی به این ساعت‌ها، آنها را به تماس با یک شکاره تلفن دلخواه وادار کنند و از این طریق با کودکی که ساعت را به دست دارد، تماس بگیرند یا موقعیت‌ مکانی‌اش را به دست آورند.

اوله آنتون بیلتوت (Ole Anton Bieltvedt) بنیان‌گذار شرکت Enox که این ساعت  را ساخته اما می‌گوید که این ساعت سال گذشته، تاییدیه سازمان‌های نظارتی و تنظیم مقررات آلمان را اخذ کرده است.

به گفته وی، مدلی که رگولاتورهای اتحادیه اروپا تست کرده‌اند، دیگر به فروش نمی‌رسد.

هشدار اول را در مورد این ساعت‌ها سازمان‌های حمایت از مصرف کننده در ایسلند منتشر کردند که عضو اتحادیه اروپا نیست ولی در محدوده اقتصادی اروپا واقع است.

شرکت Enox اعلام کرده که تصمیم دارد که در ریکیاویک (پایتخت ایسلند) درباره این هشدار تقاضای استیناف کند.

در سال 2017 میلادی نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات آلمان ساعت‌های مشابهی را به عنوان ابزار جاسوسی معرفی و فروش آنها را ممنوع اعلام کرده بود.

 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۱۲۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما