۰

جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران آغاز شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۵
جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران
جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران

آی‌تی‌من- جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی، به عنوان مهم‌ترین مسابقات بازی‌های ویدیویی ایران در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آغاز شد. این رویداد با حضور هزاران نفر از بانوان و آقایان علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی از سراسر کشور برپا شده و تا هشتم شهریور ماه ادامه دارد.

پیش از این، دور مقدماتی این رقابت‌ها در 9 شهر بزرگ کشورمان شامل اهواز، شیراز، یزد، زاهدان، قم، مشهد، اصفهان، بوشهر و تبریز برگزار شده و نفرات برگزیده به مراحل نهایی مسابقات در تهران راه پیدا می‌کنند.

این رقابت‌ها در رشته‌های FIFA19، PES19، CS:GO، DOTA2، Clash Royale، پسرخوانده، Quiz of Kings و مغزینه برگزار شده و قهرمانان هر رشته جوایز نفیسی دریافت می‌کنند. همچنین قهرمان رشته DOTA2 قرار است به عنوان نماینده ایران به مسابقات جهانی اعزام شود.

نکته عجیب این مسابقات، درباره حضور بانوان در دو رشته PES و FIFA است. براساس اعلام ستاد برگزاری، تعداد ثبت‌نام کنندگان در این دو رشته به حدنصاب لازم نرسید و در نتیجه مسابقات آنها لغو شد. اما مشخص نیست چرا اصولا برای بانوان مسابقات جداگانه‌ای درنظر گرفته شده و آنها نمی‌توانند با آقایان مسابقه دهند.

امکان حضور بازیکنان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان برای تماشای مسابقات در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فراهم است. همچنین علاقه‌مندانی که امکان حضور فیزیکی در محل مسابقات را ندارند، از طریق صفحه رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آپارات روزانه به طور مستقیم پخش خواهد شد.

همچنین در حاشیه این مسابقات، غرفه‌ای برای مشاوره در خصوص فهم بازی، سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای برپا شده است.

جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران ب مراجعه کنید.

 
کد مطلب : ۲۷۲۶۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما