۰
معاون شهردار تهران:

دکل‌های مخابراتی بدون مجوز در تهران جمع‌آوری می‌شوند

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۶
جمع آوری دکل های مخابراتی بدون مجوز
جمع آوری دکل های مخابراتی بدون مجوز

آی‌تی‌من- حامد مظاهریان در بازدید از شرکت ارتباط مشترک شهر به عنوان متولی ساماندهی و صدور مجوز دکل‌های مخابراتی در شهر گفت: دو مسئله مهم در رابطه با موضوع دکل‌های مخابراتی وجود دارد، یکی بحث تعارض منافع و روابط حقوقی در نصب دکل‌ها در املاک مردم و نسبت آن با املاک مجاور است و دیگری بحث حریم ایمنی این دکل‌هاست.

وی ادامه داد: باید تجربه دنیا در خصوص نصب دکل در اماکن عمومی و مسائل حقوقی مرتبط با آن بررسی شود؛ البته بخشی از مطالعات لازم انجام شده که طرح‌هایی نیز بر اساس آن در حال تهیه است اما نیاز داریم تا با دیدی آینده‌پژوهانه برای مشکلات، راه‌حل‌های منطقی ارائه کنیم.

مظاهریان، به موضوع حساسیت اعضای شورای شهر در خصوص مجاورت دکل‌های مخابراتی و برخی مدارس در شهر تهران هم گفت: دکل‌های مخابراتی باید یک حریم ایمنی مشخص داشته باشند، که این حریم ایمن در حال تعیین است؛ نباید اجازه داد در مجاورت فضاهای حساس مانند مدرسه یا بیمارستانی این دکل‌ها نصب شوند.

وی تاکید کرد: البته در حال حاضر هم کمیته صدور مجوز دکل‌ها که با حضور شرکای مختلف از شهرداری، شورای شهر، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و غیره حضور دارند، دقت لازم صورت می‌گیرد و در مجاورت مدرسه یا بیمارستان اجازه نصب دکل داده نخواهد شد.

معاون شهردار تهران گفت: 10 هزار دکل مخابراتی در شهر تهران وجود دارد که کار ساماندهی این دکل‌ها و بررسی مجوزهای آن در حال انجام است و اگر دکلی در گذشته بدون مجوز برقرار شده باشد، باید جمع‌آوری شود.

مظاهریان با تاکید بر اینکه شهرداری نماینده مردم است و در خصوص سلامت مردم با کسی تعارف ندارد، تصریح کرد: در طرح ساماندهی دکل‌ها اگر مشخص شود که دکلی بدون مجوز بوده یا تشعشعات آن خارج از حد استاندارد باشد، شهرداری ورود کرده و اجازه فعالیت آن را نمی‌دهد.


 
کد مطلب : ۲۷۲۸۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين