۰

والدین آمریکایی: فرزندان‌مان بیش از حد بازی می‌کنند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹
والدین آمریکایی معتقدند فرزندان‌‌شان بیش از حد بازی می‌کنند
والدین آمریکایی معتقدند فرزندان‌‌شان بیش از حد بازی می‌کنند
 
آی‌تی‌من- نظرسنجی بیمارستان C.S. Mott درباره سلامت کودکان، نشان می‌دهد که الگوهای بازی‌های ویدیویی بین نوجوانان پسر با دختران متفاوت است. تعداد والدینی که می‌گویند فرزند پسرشان هر روز به بازی‌های ویدیویی می‌پردازد، دو برابر والدین نوجوانان دختر است. پسران نوجوان همچنین حداقل سه ساعت بیش از دختران به این بازی‌ها مشغولند.

در کل، والدینی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، می‌گویند که  بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای بر سایر جنبه‌های زندگی فرزندان اثر گذاشته است. برای مثال 46 درصد معتقدند که این بازی‌ها فعالیت‌های خانوادگی و تعاملات نوجوانان را متاثر کرده، 44 درصد به اختلال در خواب فرزندان اشاره کرده‌اند، 34 درصد والدین گفته‌اند که بازی کردن بر انجام امور درسی آنان اثر گذاشته، 33 درصد گفته‌اند که دوستی‌های آنها (خارج از فضای گیم) تحت تاثیر قرار گرفته و 31 درصد هم به فعالیت‌های فوق برنامه درسی اشاره کرده‌اند.

دکتر گری فرید (Gary Freed) مجری این نظرسنجی می‌گوید: اگرچه بسیاری از والدین بر این باورند که بازی‌های ویدیویی می‌تواند برای نوجوانان مفید باشد، در عین‌حال آنان آثار سوء ناشی از انجام طولانی مدت این بازی‌ها را نیز گزارش کرده‌اند.

وی می‌افزاید: والدین باید نظارت دقیق‌تری بر بازی‌های رایانه‌ای فرزندان‌شان داشته باشند و برای کاهش آثار منفی بازی روی خواب، روابط خانوادگی، دوستی با هم‌سالان و عملکرد درسی، محدودیت‌های منطقی در ساعات بازی فرزندان اعمال کنند.

اما والدین ممکن است همیشه درک دقیقی از تمایلات فرزندان‌شان در زمینه بازی‌های ویدیویی نداشته باشند. مثلا در مورد نوجوانانی که هر روز به بازی می‌پردازند، 54 درصد والدین گفته‌اند که فرزندشان روزانه سه ساعت یا بیشتر به بازی می‌پردازد و فقط 13 درصد والدین گفته‌اند که میزان اشتغال فرزندشان به بازی‌های ویدیویی بیش از دیگران است. 78 درصد نیز براین باورند که فرزندشان به اندازه سایر نوجوانان و حتی کمتر به بازی می‌پردازد.

بر اساس این نظرسنجی، 71 درصد والدین بر این باورند که بازی‌های ویدیویی می‌تواند آثار مثبتی روی نوجوانان داشته باشد و در مقابل، 41 درصد سعی می‌کنند که دسترسی به برخی بازی‌ها را برای فرزندان محدود کنند. ضمنا والدین نوجوانان 13 تا 15 ساله، بیش از دیگران (43 درصد در برابر 18 درصد)به سیستم‌های رده‌بندی سنی بازی‌ها توجه دارند.

 
مرجع : eurekalert.org
کد مطلب : ۲۷۳۳۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما