۰
رییس پلیس فتا اعلام کرد:

بررسی سند صیانت از کودکان و نوجوان در فضای مجازی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱
بررسی سند صیانت از کودکان و نوجوان در فضای مجازی
بررسی سند صیانت از کودکان و نوجوان در فضای مجازی

آ‌ی‌تی‌من- سردار وحید مجید در همایش صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با بیان اینکه در ایام کرونا اغلب آموزش‌های تحصیلی در فضای مجازی ارایه شد، گفت: آموزش آنلاین به یک الزام تبدیل شد و دانش‌آموزان باید در فضای مجازی حاضر می‌شدند، این را هم باید در نظر گرفت تا قبل از این کودکان تا سن 13 سالگی با کنترل‌های لازم وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شدند اما این موضوع باعث شد تا کودکان بدون کمترین کنترلی به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند.

رییس پلیس فتا با بیان اینکه ایجاد پیام‌رسان شاد نمونه موفقی از فعالیت پیام‌رسان‌های ایرانی بود، افزود: پیام‌رسان شاد برای آموزش دانش‌آموزان یک نمونه موفق بود که البته پلیس فتا آموزش‌هایی را برای دانش‌آموزان در این بستر اعلام کرد.

رییس پلیس فتا ناجا گفت: از سال 1400 تا سال 1401 تعداد 767 مورد تماس  با پلیس فتا گرفته شده است و اعلام مشاوره یا اعلام بزه کرده بودند که این شکایات بررسی شدند.

وی ادامه داد: این تماس‌ها یا از طریق شماره 380096 بوده یا از طریق چت آنلاین سایت سایبر پلیس ثبت شدند. سردار مجید در پاسخ به این پرسش که آیا امنیت پیام‌رسان شاد از نظر پلیس فتا قابل قبول است و پارامترهای امنیتی را رعایت کرده است یا خیر گفت: بله؛ پیام‌رسان شاد از نظر امنیتی مورد قبول پلیس فتا است اما باید خود را ارتقا دهد.

رییس پلیس فتا گفت: تخلفاتی در پیام‌رسان شاد انجام می‌شد که البته می‌توان گفت متخلفان پیام‌رسان شاد را واسطه قرار داده بودند که این نکته را باید یادآور شوم این تخلفات آمارشان نسبت به سایر پیام‌رسان‌ها بسیار بسیار پایین است.

سردار مجید یادآور شد: سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مربوط می‌شود به مصوبات سال 1395 شورای عالی فضای مجازی مبنی بر الزامات شبکه ملی اطلاعات و همچنین مصوبات جلسه 66 شورای عالی فضای مجازی در خصوص طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات که در شهریور 1399 مصوب شد. وی در پایان گفت: در این جلسه سند مذکور را بررسی کردیم و پیشنهادات را ارایه دادیم تا شبکه ملی فضای مجازی هم آن را بررسی کند تا بتوانیم به یک سند واحد برسیم.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۸۰۴۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين