۰

دانش‌آموزان و والدین در شبکه شاد با بازی‌سازی آشنا می‌شوند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۰
دانش‌آموزان و والدین در شبکه شاد با بازی‌سازی آشنا می‌شوند
دانش‌آموزان و والدین در شبکه شاد با بازی‌سازی آشنا می‌شوند

آی‌تی‌من- زمان هر عنوان برنامه تولید شده به صورت کلی 30 تا 40 دقیقه است که این عناوین پس از تدوین به صورت ویدئوهای کوتاه 3 تا4 دقیقه‌ای با هدف تاثیرگذاری بیشتر در شبکه آموزشی شاد منتشر می‌شود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با انتشار این ویدئوها راهکارهایی برای ایجاد امنیت بیشتر کودکان و نوجوانان در فضای پرهیجان بازی‌ها و آشنایی با مراحل طراحی و تولید یک بازی ویدئویی را پیش روی والدین و مربیان آموزشی می‌گذارد.

تولید این ویدئوها با دو رویکرد فرهنگی و آموزشی و با حضور کارشناسان فرهنگی معاونت آموزش و هدایت فرهنگی بنیاد و استادان انستیتو ملی بازی‌سازی انجام شده است.

چگونه یک بازی تولید می‌شود؟
در رویکرد فرهنگی موضوع «فهم بازی» به منظوربالا بردن سطح سواد بازی با آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از بازی‏ها و کسب بینش و درک برای تشخیص بازی‏ها از یکدیگر در قالب مباحث مختلف آموزش داده می‌شود.

در رویکرد آموزشی نیز در قالب 3 بخش اصلی طراحی، فنی و هنری روند پیش تولید و تولید یک بازی ویدئویی با حضور کارشناسان این مورد بحث و بررسی قرارمی‌گیرد.

کانال رسمی بنیاد ملی بازی­‌های رایانه­‌ای در شبکه آموزشی شاد از ابتدای اردیبهشت ماه و به دنبال توافق انجام شده بین معاونت پرورشی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌­های رایانه‌­ای ایجاد شده است.

براساس این تفاهم نامه توسعه و حمایت از بازی‌ها و بازی‌سازان ایرانی و اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی بین دانش‌آموزان در راستای ساماندهی فعالیت‌های فراغتی، فرهنگی و آموزشی نسل جوان مورد حمایت دو نهاد قرار گرفته است.

تاکنون محتوای ساخت بازی‌­های رایانه‌­ای تدوین شده توسط انستیتو ملی بازی‌سازی و انیمیشن‌های تبلیغی- ترویجی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این کانال در دسترس مخاطبان قرارگرفته است.
 
 
کد مطلب : ۲۷۳۷۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما