۰

پخش مستقیم موسیقی در مغز با تراشه نیورالینک

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹
پخش مستقیم موسیقی در مغز با تراشه نیورالینک
پخش مستقیم موسیقی در مغز با تراشه نیورالینک
 
آی‌تی‌من- ایلان ماسک که علاوه بر نیورالینک (Neuralink) دو شرکت اسپیس‌ایکس و تسلا را هم دارد، با اعلام این خبر گفت که ماه آینده درباره این پروژه اطلاعات تکمیلی را ارایه خواهد کرد؛ اما در روزهای اخیر، به طور تدریجی درباره آن توییت‌هایی را منتشر کرده است.

ماسک در پاسخ به یک محقق کامپیوتری به نام آستین هاوارد تایید کرد که فناوری نیورالینک به مردم امکان خواهد داد که به طور مستقیم از طریق تراشه‌هایی که در مغز کارگذاری می‌شود، به موسیقی گوش بدهند.

او همچنین گفت که نیورالینک می‌تواند که به کنترل سطح هورمون کمک کند و موجب بهبود توانایی‌هایی مانند منطق، کنترل خشم و از این قبیل شود.

ماسک استارتاپ نیورالینک را در سال 2016 پایه‌گذاری کرده و در این مدت تنها یک بار (در سال گذشته) با برگزاری یک رویداد درباره فناوری آن توضیحات ارایه شده است.

ماسک در رویدادی که در سال 2019 برگزار کرد، گفت که شرکتش روی ابزاری کار می‌کند که ارتباط مستقیم بین کامپیوتر و تراشه‌ای که درون مغز کارگذاری می‌شود را برقرار خواهد کرد.

این فناوری در ابتدا برای کمک به افرادی که دچار ضایعات مغزی مانند پارکینسون هستند استفاده خواهد شد؛ اما هدف نیورالینک این است که با استفاده از این فناوری، انسان را به سطحی برساند که بتواند با هوش مصنوعی رقابت کند.

بنا به گفته ایلان ماسک، فرایند قراردادن تراشه درون مغز، مشابه عمل لیزیک چشم است. در این فرایند یک روبات جراح عصبی، تارهایی منعطف را درون مغز قرار می‌دهد که به یک تراشه کاشتنی متصل خواهند بود.

مقاله‌ای تحقیقاتی که در این زمینه منتشر شده، بیان می‌دارد که از طریق یک کابل USB-C پهنای باند لازم برای ارسال داده‌ها به مغز فراهم می‌شود.

اوایل ماه جاری میلادی نیز ایلان  ماسک اعلام کرد که تراشه نیورالینک می‌تواند با بازآموزی بخش‌های مرتبط در مغز در درمان افسردگی و اعتیاد به کار آید.

هم اکنون این فناوری روی حیوانات در حال آزمایش است و قرار است در سال  جاری میلادی، آزمایش آن روی انسان هم آغاز شود، هر چند جزییاتی در این باره اعلام عمومی نشده است. قرار است روز 28 اوت (6 شهریورماه) اطلاعات تکمیلی دراین‌باره منتشر شود.
 


 
مرجع : The Independent
کد مطلب : ۲۷۳۸۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما