۰

صندوق نفتی نروژ بیت کوین می‌خرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
صندوق نفتی نروژ بیت کوین می‌خرد
صندوق نفتی نروژ بیت کوین می‌خرد

آی‌تی‌من- دارایی ارز مجازی صندوق ثروت ملی نروژ به واسطه 1.51 درصد سهام آن در شرکت میکرواستراتژی به 600 بیت کوین می‌رسد. این شرکت اطلاعات تجاری اخیراً با خرید مقادیر بالایی بیت‌کوین خبرساز شده است. ارزش بیت کوینی که‌این صندوق با توجه به سهمش در شرکت میکرواستراتژی دارد حدود 6.3 میلیون دلار با قیمت فعلی است.

 صندوق ثروت ملی نروژ بیش از یک تریلیون دلار سرمایه دارد که بیشتر آن از طریق سرمایه گذاری در ثروت نفتی نروژ به دست آمده است. ولی این صندوق اخیراً تلاش کرده از دارایی‌های نفتی خود فاصله بگیرد و مواجهه خود با این صنعت بی ثبات را کاهش دهد.

 صندوق ثروت ملی نروژ سال گذشته اعلام کرد برخی از ذخایر نفتی خود را واگذار می‌کند. این صندوق ابتدا قصد داشت تمام دارایی‌های نفتی خود را که تا آن زمان به 40 میلیارد دلار می‌رسید رها کند ولی بعد تنها شش میلیارد دلار از سرمایه‌های نفتی خود را که تماما شرکت‌های نفتی بودند واگذار کرد. 

این واگذاری نتوانست این صندوق را از تاثیرات همه گیری ویروس کرونا که تمام صنایع در سراسر دنیا را مختل کرده حفظ کند. صندوق ثروت ملی نروژ در نیمه اول سال جاری میلادی 21 میلیارد دلار ضرر و زیان اعلام کرد.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۴۳۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما