۰

دادگستری آمریکا به دنبال کاهش مصونیت حقوقی شرکت‌های اینترنتی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
دادگستری آمریکا به دنبال کاهش مصونیت حقوقی شرکت‌های اینترنتی
دادگستری آمریکا به دنبال کاهش مصونیت حقوقی شرکت‌های اینترنتی

آی‌تی‌من-  دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با ویلیام بار، دادستان کل کشور برای صحبت درباره جانبداری ضد محافظه کارانه شرکت‌های فناوری دیدار کرد. دولت ترامپ اعلام کرده که موضوع جانبداری ربطی به آزادی بیان ندارد بلکه شرکت‌های فناوری قوانین کشور را نقض کرده و شیوه‌های کسب و کار فریبکارانه‌ای دارند.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: پیشنهادهای وزارت دادگستری آمریکا شامل ملزم کردن این شرکت‌ها برای مدیریت محتوا و نظارت بر آن به منظور برخورداری از مصونیت حقوقی است.

قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات به دنبال تغییراتی در قانون مصونیت حقوقی شرکت‌های اینترنتی هستند اما در مورد این رویکرد توافق نظر ندارند. کنگره فعلی احتمالا در فاصله چند هفته تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بعید است تغییراتی در این خصوص را تصویب کند.

بورسنا: تلاش برای بازبینی بخش ۲۳۰ قانون رعایت اخلاق در ارتباطات همزمان با آماده شدن وزارت دادگستری برای انجام یک شکایت ضد انحصارطلبی علیه گوگل در راستای مقابله با قدرت غول‌های فناوری، دنبال می‌شود.

بخش ۲۳۰ این قانون به وب سایتهایی نظیر گوگل و فیس بوک اجازه می‌دهد بابت محتوایی که کاربران ارسال می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند. وزارت دادگستری در ژوئن نخستین دور اصلاح این قانون را پیشنهاد کرده بود و دولت ترامپ کمیسیون ارتباطات فدرال را وادار کرد به بررسی تغییرات بپردازد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از این که توییتر برای پستهای ترامپ فکت چک و هشدار گذاشت، اقدامات اخیر دولت مایه نگرانی دموکراتها و جامعه حقوقی در خصوص تلاش رییس جمهور آمریکا برای تنبیه پلتفرمهای اینترنتی شده است.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۴۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما