۰
رییس سازمان امور مالیاتی تشریح کرد:

حمایت‌های مالیاتی از کسب و کارها در دوران شیوع کرونا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
حمایت‌های مالیاتی از کسب و کارها در دوران شیوع کرونا
حمایت‌های مالیاتی از کسب و کارها در دوران شیوع کرونا

آی‌تی‌من-  امیدعلی پارسا شیوع بیماری کرونا در کشور را زمینه‌ساز بروز آسیب‌هایی به برخی کسب‌وکارها دانست و به تلاش سازمان امور مالیاتی برای حمایت از این مشاغل اشاره کرد.پارسا امکان تفکیک میان مشاغل آسیب‌دیده و آسیب‌ندیده را برای برای سازمان امور مالیاتی ناممکن توصیف کرد، به همین دلیل حمایت‌ها، به صورت یکپارچه برای همه مشاغل انجام شده است.رییس سازمان امور مالیاتی در خصوص تاثیر بحران کرونا در روند کاری این سازمان، گفت: تکالیف سازمان اعم از زمان‌ها و نرخ‌ها، همگی طبق قانون بوده و قابل تغییر توسط سازمان نیست، اما از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران، با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، برای موعدهای مالیاتی مهلت تعیین شد، همچنین برخی مواعد تغییر کرد و برای ارائه اظهار نامه امهال انجام شد تا مردم در مشکلات ایجاد شده، با فراغ بال بیشتری بتوانند به بازیابی مشاغل خود بپردازند.وی با اشاره به در نظر گرفتن مهلت دو ماهه برای ارایه اظهارنامه‌های مؤدیان حقیقی و حقوقی، توضیح داد: این امتیازها در شرایط کرونا به صورت یکپارچه برای همه در نظر گرفته شد. اما از سوی دیگر ما امسال طی جلساتی که با اصناف داشتیم، آن‌ها را به ۴ دسته تقسیم کردیم و برای هر گروه تخفیف‌هایی را در ارائه مالیات در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: بر این اساس آن کسب‌وکارهایی که در سال قبل زیر ۲.۵ میلیون مالیات داده‌اند، امسال هم به همان میزان پرداخت خواهند کرد. گروه دیگری که بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند امسال تنها با ۴ درصد افزایش مالیات مواجه شدند و مودیانی که ۵ تا ۱۰ میلیون تومان مالیات داده بودند را هشت درصد افزایش دادیم. گروهی نیز که سال گذشته بیشتر از ۱۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده بودند هم با ۱۲ درصد افزایش مالیات مواجه هستند.پارسا ادامه داد: اگر این ارقام با تورم حدود ۳۰ درصدی که وجود دارد مقایسه شود، مشخص است که معدل افزایش مالیات خیلی کمتر از معدل افزایش تورم است. این تصمیم که در هماهنگی با اصناف اتخاذ شد برای حمایت از مشاغل در شرایط کرونا اتخاذ شد.

رییس سازمان امور مالیاتی همچنین اشاره کرد: حمایت دیگر سازمان امور مالیاتی در شرایط شیوع کرونا، پذیرش هزینه‌های انجام شده در زمینه کرونا، به عنوان هزینه قابل قبول از مراکز بهداشت و درمان است که همچنان نیز ادامه دارد.وی درخصوص تاثیر شیوع بیماری کرونا بر تحقق درآمد پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: در شش ماه اول سال جاری، ما با تمرکز بر مودیان بزرگ و افرادی که توان پرداخت مالیات داشتند در کنار تلاش برای به حداقل رساندن فشار به آسیب‌دیدگان از این بیماری و دهک‌های پایین درآمدی، توانسته‌ایم درآمدی تقریبا نزدیک به پیش‌بینی قانون بودجه را محقق کنیم.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۴۴۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين