۰

4 اشتباه سازمان‌ها در هنگام تامین امنیت سیستم‌ها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳
4 اشتباه سازمان‌ها در هنگام تامین امنیت سیستم‌ها
4 اشتباه سازمان‌ها در هنگام تامین امنیت سیستم‌ها

آی‌تی‌من-   فراموش کردن  موارد پایه‌ای
باید سیستم عامل‌ها را به روز نگه دارید و فایروال‌ها و راهکار‌های ضدویروس را نصب کنید. با این حال، این موارد در حالی بخش ضروری از هر استراتژی امنیتی هستند، اساسی‌ترین اقداماتی است که یک شرکت می‌تواند برای محافظت از شبکه و داده‌های حساس ذخیره شده روی آن انجام دهد. ضروری است که شرکت‌ها هم بتوانند به کارمندان خود آموزش دهند و هم اقدامات تضمینی اضافی در جهت کاهش پتانسیل مداخلات خارجی در محیط کار را انجام دهند.

  فراموش کردن خطای انسانی
کارمندان می‌توانند نسبت به نحوه برخورد با داده‌های حساس، خواه انتقال، ذخیره یا استفاده از آن، سهل انگاری کنند. می‌توانند به طور تصادفی داده‌های مهم را به فرستنده اشتباهی ایمیل کنند یا چیزی را به صورت عمومی‌ارسال کنند و در حالی که در بعضی موارد این‌ها می‌توانند خطاهای جزئی و بدون عواقب باشند. مهم است که سازمان‌ها راهکارهای جلوگیری از دست دادن داده‌ها (DLP) را استفاده می‌کنند که بیشتر بر روی محافظت از داده‌های خاص تمرکز می‌کند تا سیستم کلی و استفاده از فایل‌ها و انتقال داده را برای سازمان‌ها تسهیل می‌کند.

  نادیده گرفتن داده‌های در حال حرکت
شرکت‌ها گاهی اوقات تمام توجه خود را به تأمین امنیت شبکه‌های شرکت معطوف می‌کنند و تهدیداتی را که توسط داده‌ها در حال حرکت ایجاد می‌شوند و یا سیاست‌هایی مانند رمزگذاری سخت افزار و VPN‌هایی که روی تهدیدهای بیرونی متمرکز شده‌اند ، کاملاً نادیده می‌گیرند. راهکار DLP  می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا حتی در هنگام حرکت کارمندان خود امنیت داده‌های حساس را تأمین کنند.

  استفاده نکردن از راهکارهای امنیتی
در مورد راهکار‌های DLP ، سازمان‌هایی که DLP را در سراسر شرکت پیاده سازی می‌کنند، گاهی از توانایی‌های کامل آن استفاده نمی‌کنند. آنها داده‌های حساس را به وضوح تعریف نکرده و یا سطحی غلط از مجوز و استثناء را تعریف می‌کنند و باعث می‌شوند که ابزارهای DLP کارایی لازم را نداشته باشند. 

برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  88747379-021، شرکت ارتباط امن توزیع کننده انحصاری محصولات جلوگیری از نشت اطلاعات تماس بگیرید.

 
کد مطلب : ۲۷۴۵۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما