۰

استفاده از موبایل در پروازهای آمریکایی ممنوع شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۴
استفاده از موبایل در پروازهای آمریکایی ممنوع شد
استفاده از موبایل در پروازهای آمریکایی ممنوع شد

آي‌تی‌من-  بر اساس اطلاعات به دست آمده، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا هفته گذشته تصمیم گرفت امکان برقراری تماس صوتی در پروازها را ممنوع اعلام کند. این فرآیند از ابتدا به شدت مورد مخالفت خدمه پرواز و خلبان‌ها قرار گرفت اما در آن زمان به رای آن‌ها توجهی نشد.

در سال ۲۰۱۳ کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به مسافران پروازهای بالای ۱۰ هزار فیتی اجازه برقراری تماس‌های صوتی را داد اما این اقدام مخالفان زیادی داشت چرا که مابقی مسافران از صحبت‌ کردن یک شخص با تلفن همراه در فضای بسته هواپیما آزرده‌خاطر می‌شدند. 

گفتنی است؛ صحبت کردن با تلفن همراه و انتشار فرکانس‌های تماس در هواپیما می‌تواند باعث ایجاد عصبانیت‌های هوایی مسافران شود.
در سال ۲۰۱۷ رییس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اعلام کرد قابلیت برقراری تماس تلفنی در هواپیما باید غیرفعال شود. 

وی اظهار داشت این عمل برای تمامی کسانی که تمایل دارند در فاصله ۳۰ هزار پایی از زمین آرامش داشته باشند مفید خواهد بود. با این وجود باید گفت علت اصلی عدم استفاده از گوشی‌های هوشمند ایجاد نویز فرکانسی روی سیستم‌های رایانه‌ای خلبان است.

در همان سال، تیلور گارلند، سخنگوی انجمن مهمانداران پرواز طی ایمیلی به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اعلام کرد که آن‌ها به شدت با امکان برقراری تماس‌های تلفنی مخالف هستند. 

وی همچنین اظهار داشت که هیچ تلفن همراهی نباید در طول پرواز فعالیت داشته باشد.

اکنون با ممنوعیت برقراری تماس‌های تلفنی در طول پرواز انتظار می‌رود وای‌فای‌ها به هواپیما‌های بیشتری راه پیدا کنند چرا که مشکل اصلی کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با اینترنت همراه گوشی و ارتباط فرکانسی آن‌ها با دکل‌های مخابراتی است. 

بر اساس گفته‌های این سازمان اینترنت وای‌فای در هواپیما خطراتی را برای مسافران به وجود نمی‌آورد.
 
کد مطلب : ۲۷۴۹۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما