۰

پیش بینی آینده غم‌انگیز برای روبل دیجیتال روسیه

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲
پیش بینی آینده غم‌انگیز 
برای روبل دیجیتال روسیه
پیش بینی آینده غم‌انگیز برای روبل دیجیتال روسیه

آی‌تی‌من-  ایده بانک مرکزی روسیه برای معرفی روبل دیجیتال با نظرات منفی از جامعه بانکی مواجه بوده است چون آنها هیچ مزیت قابل توجهی در آن نمی‌بیند.

پیش از این، دیمیتری پسکوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای توسعه دیجیتال و فناوری، گفته بود که معرفی روبل دیجیتال به مبارزه با فقر در روسیه کمک می‌کند.

بانک مرکزی روسیه خبر توسعه روبل دیجیتال را در ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) اعلام کرد اما به گفته کارشناسان احتمالاً این فناوری به دلیل مشکلات فراوان و مقاومت‌ها در برابر آن تا در پایان سال ۲۰۲۱میلادی هم راه‌اندازی نخواهد شد.

 بانک‌های روسیه باید پیشنهادات خود را تا ۳۱ دسامبر(۱۰ دی) به بانک مرکزی این کشور در ارتباط با راه‌اندازی رویل دیچیتالی ارائه نمایند.

کارشناسان برای این پروژه‌اینده غم انگیزی وعده می‌دهند، زیرا معرفی بانک روبل دیجیتال به معنای افزایش هزینه‌ها و مشکلات امنیتی برای کاربران است.

طراحان و پیشنهاد دهندگان بانک مرکزی روسیه چهار مدل ممکن را برای معرفی ارز دیجیتال ارائه داده‌اند در یکی از آنها، بانک مرکزی خود برای همه مشتریان حساب باز می‌کند، در دو بانک دیگر به عنوان واسطه بین بانک مرکزی و مشتریان عمل می‌کنند. در مدل اخیر، روبل دیجیتال فقط در روابط بین بانکی استفاده می‌شود.

روزنامه ودوموستی هم در این مورد می‌نویسد، نهادهای اعتباری تنها موافقت خود را با کیف پول روبل دیجیتال و تسویه حساب‌های موجود در آن اعلام می‌کنند که توسط خود آنها صورت می‌گیرد. در غیر این صورت، خروج نقدینگی از بخش بانکی افزایش می‌یابد و مشتریان نمی‌توانند از رابط معمول استفاده کنند.

با این حال، حتی در یک مدل قابل قبول، بسیاری زیادی معایب یافت شد. بانکداران فقط با حمایت دولت آماده اجرای آن هستند، در غیر اینصورت باید بار به دوش مردم بیفتد، یعنی شرایط را برای وام‌ها و سپرده‌ها بدتر کند. همچنین بانک‌ها هنگام انتقال پول عادی به دیجیتال و بالعکس، بر کارمزد اصرار دارند.

یک مورد مهم هم مساله امنیت سایبری است که هزینه آن ده‌ها میلیارد روبل خواهد بود. علاوه بر این، همانطور که «یاروسلاو شیتسل»، رئیس بخش حل اختلاف «ای تی»  و «آی پی» یک شرکت روس  توضیح داد، با توجه به تعداد کیف پول یک فرد، امکان پیگیری رسیدهای آن وجود دارد که منجر به محبوبیت کم روبل دیجیتال خواهد شد.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۰۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما