۰

آغاز دوره جدید پذیرش در شتابدهنده سامسونگ-امیرکبیر

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
آغاز دوره جدید پذیرش 
در شتابدهنده سامسونگ-امیرکبیر
آغاز دوره جدید پذیرش در شتابدهنده سامسونگ-امیرکبیر

آی‌تی‌من- مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر، یازدهمین دوره شتابدهی خود را به طور ویژه به ایده‌ها و استارت‌‌آپ‌های حوزه سلامت دیجیتال اختصاص داد. 

این مرکز به عنوان شتابدهنده تخصصی حوزه‌های سلامت، آموزش، محیط‌ زیست و انرژی فعالیت می‌کند اما به دلیل اهمیت موضوع سلامت در روزهای همه‌گیری بیماری و چالش‌های فراگیر این حوزه در شرایط فعلی، این دوره از شتابدهی را با هدف حمایت ویژه از تیم‌های سلامت دیجیتال برگزار کرد.  
   
این مرکز در آبان ماه امسال طی فراخوانی از صاحبان ایده و استارت‌‌آپ‌ها خواست که راهکارهای نوآورانه خود را در چهار بخش مشاوره و مراقبت پزشکی از راه دور، پیگیری بیماران و مدیریت بیماری، آموزش سلامت و مراقبت‌های فردی و سبک زندگی سالم و کاهش هزینه‌های سیستم سلامت به این مرکز ارسال کنند.

پس از این فراخوان نزدیک به ۱۸۰ ایده به مرکز ارسال شد که در اولین مرحله گزینش، ۳۸ طرح و ایده انتخاب شدند.

در مرحله دوم و پس از بررسی‌های انجام شده از ۱۰ تیم برای حضور در مراسم Pitch Day و معرفی بیشتر ایده‌ خود دعوت به عمل آمد. 
از جمع ۱۰ تیم برگزیده این مرحله، ۵ تیم در بخش کاهش هزینه‌های سیستم سلامت و ۳ تیم در بخش مشاوره و مراقبت پزشکی از راه دور ایده‌ و راهکار داشتند.

در رویداد Pitch Day که با حضور داوران و کارشناسان مرکز برگزار شد، تیم‌ها به شکل حضوری و برخی از طریق ارتباط آنلاین و ویدئویی، راهکارها و اهداف خود را شرح دادند و در نهایت ۴ تیم به عنوان استارت‌آپ‌های ورودی این دوره انتخاب شدند. 

چهار استارت‌آپ منتخب دوره یازدهم شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر اِیزایمر، فارما مدیا، منتکس و هیلیو نام دارند. 
استارت‌آپ «اِیزایمر» پلتفرمی ‌برای پیشگیری، تشخیص (غربالگری) و درمان و توانبخشی بیماری آلزایمر است. 

«فارما مدیا» در قالب یک اپلیکیشن تمامی ‌آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم برای پیشگیری از تداخلات دارویی به بیماران ارایه می‌دهد. 

«منتکس» اَپ استوری است که به کودکان دارای اختلالات ذهنی کمک خواهد کرد تا عملکرد‌های ذهنی خودشان را با استفاده از بازی‌های ارزیابی شده و طبقه‌بندی شده توسط درمانگران بهبود ببخشند.

استارت‌آپ «هیلیو» پلتفرم پایش سلامت شخصی و مشاوره آنلاین هوشمند با پزشک است.

این استارت‌آپ‌ها در مراسمی‌که همزمان با شب یلدا برگزار شد در مرکز فناوری حاضر شدند و ضمن آشنایی با سایر تیم‌ها، در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر مستقر شدند.

تیم‌های جذب شده در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از خدماتی همچون فضای کار اشتراکی، حمایت مالی در بازه پیش بذری، مشاوره و آموزش، معرفی به سرمایه‌گذاران معتبر و... برخوردار می‌شوند. 

تمامی‌مراحل حمایت مرکز فناوری سامسونگ از ایده‌ها و تیم‌های انتخابی رایگان بوده و در نهایت نیز این شرکت سهمی‌در مالکیت استارت‌آپ‌های مورد حمایت خود نخواهد داشت. این حمایت‌ها در قالب بخشی از مسوولیت‌های اجتماعی سامسونگ در مقام یک شهروند حامی‌جامعه محل فعالیت این شرکت، انجام خواهد شد.
 
برای ارسال ایده و کسب اطلاعات بیشتر درباره دوازدهمین دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر می‌توانید به نشانی http://samsung-aut-tech.com/cycle12 مراجعه کنید.
 
کد مطلب : ۲۷۵۱۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما