۰

گله‌مندی اهالی مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از نبود اینترنت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸
گله‌مندی اهالی مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از نبود اینترنت
گله‌مندی اهالی مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از نبود اینترنت

آی‌تی‌من-  با توجه شیوع بیماری کرونا و برگزاری کلاس‌های درس در فضای مجازی، نبود اینترنت در برخی مناطق استان کهگیلویه و وبیراحمد مشکلات زیادی را برای دانش آموزان و دانشجویان بوجود آورده است.

حشمت الله جبا دانشجوی ارشد دانشگاه علامه تهران و اهل روستای شبلیز در شهرستان بویراحمد از نبود اینترنت دراین منطقه گلایه مند است و می‌گوید: در فصل زمستان برای شرکت در کلاس‌ها مجبور هستیم در برف به تپه‌ها و کوه‌های اطراف روستا بالا برویم.

این دانشجوی شبلیزی افزود: مردم این روستا برای هر کار اینترنتی مجبور هستند کیلومتر‌ها را طی کنند تا بتوانند کار‌های اینترنتی خود را انجام دهند.

اهالی روستای سیلاب کلوار در شهرستان مارگون نیز از نبود اینترنت در روستا‌های خود گلایه کردند و گفتند: دانش آموزان و دانشجویان این منطقه به دلیل نبود اینترنت با مشکلات فروانی رو برو هستند، از مسوولان درخواست داریم مشکل اینترنت را مرتفع کنند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان از اینترنت تا پایان امسال و یا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

عابدینی با بیان اینکه ۷۰ درصد روستا‌های استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند، افزود: در تلاش هستیم که مشکلات نبود اینترنت برخی از این روستا‌ها را تا پایان دی ماه امسال و مابقی را تا پایان اردیبهشت سال آینده حل کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود مشکل اینترنت روستای شبلیز و برخی روستا‌های چرام را در اسرع وقت رفع شود افزود: روستا‌های سیلاب مارگون و کلوارو آبمورد لوداب در برنامه ما هست و در تلاش هستم که با تامین تجهیزات مشکل این مناطق را نیز برطرف کنیم.

در همین رابطه نماینده ماکو در مجلس نیز از وزیر ازتباطات خواست نسبت به رفع اشکالات موجود در اینترنت حوزه انتخابیه اش اقدام کند.
به گزارش تسنیم محمدعلی پور نماینده مردم چالدران در نشست علنی مجلس شورای اسلامی‌ در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکثر روستاهای شهرستان‌های چالدران، ماکو، شوط و پلدشت فاقد زیرساخت‌های اینترنتی است و در این شرایط کرونایی، خانواده‌ها مجبورند فرزندان خود را برای استفاده از برنامه‌های درسی و آموزشی که از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد، به ارتفاعات اطراف روستاها ببرند که در معرض تهدید سرما و حیوانات وحشی قرار می‌گیرند.

نماینده مردم چالدران، ماکو، پلدشت و شوط در مجلس یازدهم ادامه داد: لیست روستاهای فاقد اینترنت در 4 شهرستان تهیه شده و منتظر دستور وزیر ارتباطات است که از ایشان می‌خواهیم هر چه سریعتر تجهیزات فنی و امکانات ارایه خدمات اینترنتی در شهرستان حوزه انتخابیه و اطراف را با دستور به اداره کل مخابرات استان فراهم سازند.

وی تصریح کرد: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم در توزیع اعتبارات قیر که اخیراً در مجلس به تصویب رسید، عدالت را مدنظر قرار داده و سهمیه آذربایجان غربی و به ویژه کمربندی ماکو را به جای دیگر ندهد و کریدور بازرگان ایو اوغلی را فراموش نکند که اگر غفلت نماید باید در پیشگاه مردم و مجلس پاسخگو باشد. علی پور افزود: از وزیر صمت و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم با اعمال نظارت دقیق خود، جلوی افزایش روزافزون قیمت کالاهای مصرفی مردم را که فشار طاقت فرسایی به اقشار ضعیف جامعه وارد می‌کند، بگیرند و اجازه ندهند افراد فرصت طلب عرصه را بر طبقات محروم تنگ کنند.
کد مطلب : ۲۷۵۱۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما