۰

دستور رییس‌جمهور برای اتصال سامانه انبارها و تجارت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸
دستور رییس‌جمهور برای اتصال سامانه انبارها و تجارت
دستور رییس‌جمهور برای اتصال سامانه انبارها و تجارت

آی‌تی‌من-  رییس جمهور عطف به مصوبات هجدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در دستوری به وزیر ارتباطات که از طریق رییس دفتر وی ابلاغ شد تأکید کرد، همه مصوبات ابلاغ و پیگیری شود، مهمترین مساله سامانه انبارهاست که باید فوراً به سامانه جامع تجارت متصل شود، همچنین سلامت الکترونیکی باید تکمیل شود.

چندی قبل  یک مدیر میانی در وزارت صمت، با بیان دلایل احتکار اقلام بهداشتی گفته بود، بروز این احتکارها ناشی از عدم همکاری وزارت بهداشت و گمرک با سامانه جامع انبارهاست. حالا مشخص نیست بر چه اساسی هنوز سامانه انبارهای وزارت صمت با سامانه جامع تجارت متصل نشده است، البته ممکن است سوءتعبیری در این دستور وجود داشته باشد که مسوولان باید  در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

گفتنی است چند ماه قبل معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران در  بخشنامه‌ای از منوط شدن صدور پروانه گمرکی و ترخیص کالا به استعلام اطلاعات انبار مقصد کالا از وزارت صمت خبر داده بود.

بعیدی در این بخشنامه تأکید کرده بود، وفق درخواست وزارت صمت مبنی بر قفل کردن صدور پروانه و پته گمرکی به استعلام اطلاعات انبار از آن وزارت‌خانه و پذیرش مسوولیت هرگونه تأخیر در تشریفات گمرکی (ترخیص) از سوی وزارت صمت، صدور پروانه گمرکی واردات از 20 اسفند ماه منوط به استعلام از سامانه جامع انبارهای وزارت صمت است. در صورت عدم‌ثبت انبار مقصد در آن سامانه از صدور پروانه و خروج کالا جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

اما در خبری دیگری رزم حسینی وزیر صنعت درباره فعالیت سامانه جامع انبارها گفت: تا به امروز در سراسر کشور اطلاعات ۵۵۰ هزار انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده است.

وی افزود: سامانه جامع انبارها به سامانه جامع تجارت متصل است و با تلاش‌هایی که صورت گرفته روز به روز در حال تکمیل شدن است که تاثیرات خوبی را بر بازار خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صنایع، وزیر صنعت درباره تأمین نهاده‌های دامی‌نیز گفت: تأمین نهاده‌های دامی‌به شکل خوبی اتفاق افتاده است و نهاده‌ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع در سامانه بازارگاه  قرار داده شده است و در این زمینه یک ثبات نسبی به وجود آمده است.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۵۲۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين