۰

امضای تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات با قرارگاه خاتم

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
امضای تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات با قرارگاه خاتم
امضای تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات با قرارگاه خاتم

آی‌تی‌من-  بر اساس خبر ارسالی از سوی قرارگاه خاتم با توجه به زیرساخت‌های اینترنت و در شرایط سخت کرونا 100 هزار دانش‌آموز سیستان بلوچستانی به دلیل عدم ارتباط اینترنت از تحصیل باز مانده که در راستای این تفاهم نامه و با همت قرارگاه شاهد عدالت بیشتر در استان‌ها خواهیم بود.

در همین رابطه وزیر ارتباطات گفت: ۵۳۲ کیلومتر فیبر نوری برای سایت‌های جدید و ۶۰۰ کیلومتر نیز برای پایدارسازی شبکه با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام می‌شود. وی افزود: با توجه به تجربه و تخصص قرارگاه سازندگی در این حوزه، از یک ماه و نیم گذشته جزییات قراردادی آماده و امضا شد و امروز برنامه مدون با اولویت‌های آن به قرارگاه ارایه شد.

آذری جهرمی، با بیان طراحی ۳۲ رینگ برای شبکه فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: با انجام این پروژه شبکه ارتباطی این استان از پایدارترین شبکه‌های ارتباطی کشور می‌شود.

وزیر ارتباطات عدم آمادگی زیرساخت‌های اساسی در استان را دلیل عقب ماندگی در اتصال ۱۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در چند روز گذشته، همراه‌اول  ۵۰۲ سایت با اعتباری بالغ بر ۷۵۳ میلیارد و ایرانسل ۱۴۳ سایت با اعتباری معادل ۲۱۴ میلیارد راه‌اندازی می‌کنند. مخابرات نیز دو پروژه را با مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که تمامی ‌اعتبارات این پروژه‌ها از طرف وزارت ارتباطات پرداخت می‌شود. 

آذری جهرمی‌ گفت: همچنین شرکت مخابرات توسعه تلفن خانگی را با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان با شبکه فیبر نوری انجام می‌دهد. سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء نیز در جلسه بررسی وضعیت ارتباطات سیستان و بلوچستان در چابهار، یکی از دلایل محرومیت این استان را اقلیم و پهناوری آن عنوان کرد و گفت: قرارگاه تاکنون ۲۹ پروژه بزرگ را در این استان انجام داده است. وی درباره همکاری‌های قرارگاه با وزارت ارتباطات، افزود: در یک دوره کوتاه ۳ ساله قرارگاه سازندگی توانسته ۲۳ هزار کیلومتر فیبرنوری ایجاد کند. سردار محمد درباره پروژه فیبر نوری سیستان و بلوچستان، گفت: پروژه حال حاضر وزارت ارتباطات به طول ۱۱۹۷ کیلومتر در مدت زمان کوتاهی و در ۳ فاز ۵۲۲ ، ۴۷۷ و ۱۹۸ کیلومتری انجام می‌شود.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما